Amning, forskel på brysterne og tynd mælk

30. juli 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Amning, forskel på brysterne og tynd mælk

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål til amning.
Min dreng er nu ca 3½ md gammel og jeg ammer stadig fuldt ud. Mit spørgsmål går på om der er forskel på brysterne. Mit højre bryst har i ca en måned været til stor gene for den lille herre og han foretrækker klart det venstre. Jeg blev først rigtigt opmærksom på det en dag hvor jeg kunne mærke forskel på størrelsen på de to bryster. Efter det har jeg sørget for at amme hver gang på mit højre bryst for at få det stimuleret ordentligt og få produktionen op igen. Men det passer stadig ikke herren (om dagen) at amme fra det bryst. Han brokker sig gevaldigt også selvom jeg forsøger forskellige stillinger.

Hvorfor vil han ikke have det ene bryst? Kan det være mælken er anderledes, mangelfuld eller andet? Det er virkeligt irriterende at han blir så vred over det, for jeg blir jo nødt til at lægge ham til igen og igen.

Sidste gang stoppede min mælk omkring de 4½ md og da jeg fik den op at køre igen, var det det rene skummetmælkspjask, så jeg droppede det. Kan det have noget på sig at mælken blir tynd af at ha været forsvundet?

Jeg er ingen amme-fanatiker, skal lige siges, dog hader jeg det heller ikke. Men det er ikke for min skyld, men for barnets og jeg vil gerne stoppe så snart jeg kan. Jeg har allergi og vil ihvertilfælde gerne amme de ...

Annonce

... der 4 mdr man anbefaler, men derefter var det min mening at jeg så småt ville udfase amningen så den er erstattet helt af flaske og mos inden jeg starter job til oktober og far tager over.

Men det er slet slet ikke sjovt at gå rundt med et meget fyldt venstre bryst og et halvslattent højre bryst, eller høre på al den gråd og jamren fra min lille dreng når jeg lægger ham til hade brystet. Den seneste udvikling er at det føles som om jeg har fået en fibersprængning i det store bryst. Når jeg er i bad må jeg holde på det ellers gør det ondt ikke at have det i en bh....åh suk altså. Kortere blir de jo nok aldrig. Måske man ku overveje at bruge børnepengene til en brystforkortning, eller på sigt trække det i drengenes lommepenge ;-)

Ellers virker han sund og rask og glad og jeg tror han tager ordentligt på. Han sover fint syns jeg, så jeg har ikke rigtigt noget at klage over, andet end det med amningen.

Er det i orden at han slet ikke bøvses om natten. Vi ligger ned og ammer og falder begge i søvn af det.

Og hvordan er det med alkohol? Jeg ku godt tænke mig et par glas god rødvin, men har ikke lyst til at dele med min baby... Hvor længe er det i mælken. Hvis jeg nu har malket ud inden eller giver mme mens jeg får et par glas vin, hvor længe efter skal jeg så malke ud og smide væk?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.