Min temperamentsfulde datter skriger ved brystet

24. februar 2004

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Min temperamentsfulde datter skriger ved brystet

Egentligt nyder jeg at amme min datter på 3 1/2 måned, men efterhånden er det ikke særligt sjovt.

Hun har nemlig i en månedstid været ekstremt utålmodig. Når der går mere en 3-4 sekunder inden mælken løber til begynder hun at brokke sig og går der 30 sekunder (som der oftest gør), så er hun ude i skrig og skrål.

Det sker også flere gange dagligt at hun stadig er sulten (tror jeg), når jeg tager hende fra brystet.

Jeg har prøvet at amme hende oftere, men det går ikke, for hun bliver voldsomt sur over at blive lagt til, når hun ikke er sulten. Grænsen er ikke ret stor - jeg kan forsøge at lægge hende til og hun afviser - 5 min. efter er hun super sulten!
Jeg kan aldrig nå at lægge hende til inden hun er rigtig vågen, for hun går direkte fra søvn til lys vågen og super frisk og glad.

Hun har generelt temperament, så jeg er efterhånden vant til at høre hende brokke sig, men det er altså ved at være for meget med hensyn til amningen. Det er så hårdt at blive skreget ind i brysterne flere gange ...

Annonce

... dagligt.

Hun tager fint på i vægt (er godt nok lidt lang i forhold til sin vægt) og sover ret godt - hun har sovet 6-8 timer i træk, så en ammetår og derefter 4-6 timer igen lige siden hun var 14 dage. Hun er livlig og ret hurtig motorisk.

Jeg er ved at være så træt af at blive skreget af, mens jeg ammer, at jeg flere gange dagligt tænker på, hvor dejligt det bliver, når hun også kan få andet end bare mit bryst. Jeg overvejer at forsøge at give hende en flaske i forbindelse med nogle måltider.

Her kommer så mine spørgsmål:

Er der noget jeg kan gøre for at få hende til at holde op med at skrige mig op i brystet ved amning?
Vil det skade amningen at give en flaske efter amningen et par gange om dagen?
Hvordan gives der nemmest flaske - hun bliver meget sur de få gange, vi har forsøgt med lidt kamille-the?
Jeg er multi-allergiker, så jeg ved at hun skulle have allergi-mælkeerstatning, hvis hun kun fik mælkeerstatning, men hvad nu hvis jeg fortsætter med at amme hende samtidig?

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"