Vil KUN ammes - 8 mdr.

7. september 2007

Alder:
8 mdr.

Vil KUN ammes - 8 mdr.

Hej Helen

Som det fremår af overskriften så er det på høje tid at Theo begynder at spise mad. Jeg har siden han var 6 måneder forsøgt at vænne ham til at spise - det er efterhånden blevet en daglig kamp og vi er godt frustrerede over vores stædige baby.

Theo bliver ikke ammet ml. kl. 23 - 6 og det klarer han fint. Theo har aldrig ville tage hverken sut eller sutteflaske. Jeg har fået ham undersøgt af en baby/børne tandlæge og Theos mund er som den skal være. Vi har forsøgt os med stort set alle de former for grød og baby mad der findes på markedet samt tilbudt ham vores egen mad både blendet og hel.

Vi ...

Annonce

... har en stor dreng på snart fire som aldrig har haft problemer med at spise og som også tilbyder sin hjælp med at få Theo til at blive interesseret i at spise. Jeg ammer Theo hver 3 - 4 time og har prøvet at strække det til hver 5 - 6 time, men så er den unge mand så opløst af gråd at det slet ikke kan lykkes at få ham til at spise af min finger, ske eller selv sidde med det.

Vi har i løbet af de sidste to måneder taget to gange een uge hvor vi har fredet ham fra mad introduktion - dette havde ingen effekt. Vi er desperate og trænger i den grad til guidning.

Ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen Sif

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder