Brev:
Amning og skemad - hjælp
5. september 2007
Alder:
6 mdr.
Amning og skemad - hjælp
Tusind tak for dit rigtig gode svar sidst, - i min iver for at få skrevet til dig, glemte jeg vist et par vigtige detaljer sidst.
Jeg har prøvet at lade gå lidt længere tid mellem amningerne i håb om at få min søn til at spise lidt skemad, men ikke med særligt godt resultat. Et at vores store problemer er, at når han vågner de utallige gange om natten, så græder han noget så hjerteskærende, at det er nødvendigt at amme rigtig meget for igen at få ham til at falde til ro.
Han ikke bare klynker lidt, men skriger højt og længe, og da vi bor i en meget lydt lejlighed, og helst ikke vil vække naboerne, - samt selvfølgelig ikke vil have han er ked af det – er jeg hurtig til at tilbyde ham brystet, som han altid hurtigt tager. Så om natten spiser han rigtig, rigtig meget – ja, om dagen, især når han skal sove, spiser han også rigtig meget, så når han er vågen og der skal prøves med skemad, vil han simpelthen ikke spise noget.
Så han lever faktisk udelukkende af bryst, og selvom han er en stor fyr, bekymrer det mig nu alligevel om han får næring nok, da jeg synes at mine bryster på det sidste er blevet så små! Og han skal vel også i gang med skemad inden der går alt for lang tid. Ja, undskyld hvis jeg gentager mig selv, men jeg er bare så bange for, ”at han ikke får det lært”...
Jeg har prøvet at lirke brystet ud af munden på ham om natten, men han vågner altid, og snupper det grådigt igen. Så hvad søren gør jeg ved min lille søn som spiser så meget bl.a. om natten, at der ikke er lyst til noget andet. Jeg har prøvet at tilbyde skemad, både før han bliver alt for sulten, og når han er sulten, men han vil ikke have det – når han så får brystet spiser han derimod på livet løs – hvilket jeg jo heller ikke vil nægte ham. Skal jeg blot have lidt tålmodighed?
Venlig hilsen og tusind tak for en super brevkasse
Mette og Anton