Amning og skemad - hjælp

5. september 2007

Alder:
6 mdr.

Amning og skemad - hjælp

Tusind tak for dit rigtig gode svar sidst, - i min iver for at få skrevet til dig, glemte jeg vist et par vigtige detaljer sidst.

Jeg har prøvet at lade gå lidt længere tid mellem amningerne i håb om at få min søn til at spise lidt skemad, men ikke med særligt godt resultat. Et at vores store problemer er, at når han vågner de utallige gange om natten, så græder han noget så hjerteskærende, at det er nødvendigt at amme rigtig meget for igen at få ham til at falde til ro.

Han ikke bare klynker lidt, men skriger højt og længe, og da vi bor i en meget lydt lejlighed, og helst ikke vil vække naboerne, - samt selvfølgelig ikke vil have han er ked af det – er jeg hurtig til at tilbyde ham brystet, som han altid hurtigt tager. Så om natten spiser han rigtig, rigtig meget – ja, om dagen, især når han skal sove, spiser han også rigtig meget, så når han er vågen og der skal prøves med skemad, vil han simpelthen ikke ...

Annonce

... spise noget.

Så han lever faktisk udelukkende af bryst, og selvom han er en stor fyr, bekymrer det mig nu alligevel om han får næring nok, da jeg synes at mine bryster på det sidste er blevet så små! Og han skal vel også i gang med skemad inden der går alt for lang tid. Ja, undskyld hvis jeg gentager mig selv, men jeg er bare så bange for, ”at han ikke får det lært”...

Jeg har prøvet at lirke brystet ud af munden på ham om natten, men han vågner altid, og snupper det grådigt igen. Så hvad søren gør jeg ved min lille søn som spiser så meget bl.a. om natten, at der ikke er lyst til noget andet. Jeg har prøvet at tilbyde skemad, både før han bliver alt for sulten, og når han er sulten, men han vil ikke have det – når han så får brystet spiser han derimod på livet løs – hvilket jeg jo heller ikke vil nægte ham. Skal jeg blot have lidt tålmodighed?

Venlig hilsen og tusind tak for en super brevkasse
Mette og Anton

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to