Lang flyrejse med baby - er det overhovedet realistisk?

21. juli 2007

Alder:
1 mdr.

Lang flyrejse med  baby - er det overhovedet realistisk?

Kære Helen

Jeg har - inden jeg blev medlem - læst forskellige af dine svar på hjemmesiden, og jeg er vild med din afslappede og konkrete stil! Dejligt at finde et forum, hvor man slipper for formaninger (dem er der - har jeg som førstegangsfødende opdaget - ellers rigeligt af i de gravides verden!).

Derfor vil jeg bede om dit råd vedr. følgende problematik:

Jeg har termin d. 23. oktober, og d. 3, december er jeg inviteret til at give et indlæg ved en stor konference i Florida, USA. Der er tale om en samlet rejsetid på ca. 12 timer, som er fordelt på 2 flyvninger á 4-5 timer med nogle timers ventetid i mellem (dertil kommer selvfølgelig, at man skal være i lufthavnen 2 timer før afgang). Vi ville skulle være afsted 1 uges tid og bo på hotel i den periode. Min mand vil tage med og hjælpe, og vi er begge vant til at rejse - men i sagens natur ikke med en lille baby.

Det jeg prøver at finde ud af, er:

1) om det er fuldstændigt vanvittigt overhovedet at drømme om at kunne tage afsted, og

2) hvis det er ladesiggøreligt, hvilke praktiske foranstaltninger skal jeg så tænke på. Vi vil naturligvis kun tage afsted, såfremt fødslen går, som den skal ...

Annonce

... og såfremt vores barn er raskt og veltilpas (den slags kan jo ikke planlægges, men må tages op til overvejelse, efter barnet er født).

Nogle af mine praktiske bekymringer går på:
* Er der nogen sundhedsrisiko for barnet ved flyvning?
* Hvordan transporterer man barnet i lufthavnen (idet jeg antager at lift mv. skal tjekkes ind)? En slynge måske? Men den må nyfødte børn, så vidt jeg kan læse mig til, ikke ligge i så længe ad gangen.
* Hvordan bør barnet sove på hotellet? I en lift, i en voksipose eller noget helt tredie? Måske sin madras på gulvet eller i sengen sammen med vi forældre?
* Under hvilke forhold opholder barnet sig i flyveren (skal det ligge på skødet af den voksne eller må man tage en lift med ind)?
* Er tidsforskellen et problem?

Der er sikkert flere ting, jeg ikke har tænkt på, så alle gode råd og erfaringer modtages med kyshånd - som førstegangsfødende aner man jo i princippet intet om at tage sig af et lille barn. Hvis du har mulighed for det, vil jeg meget gerne sættes i forbindelse med nogen, der har rejst med så små børn - for at kunne høre lidt om deres erfaringer.

Med venlig hilsen og på forhånd mange tak for hjælpen.

Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder