Brev:
3 mdr. stimulation, skævt kranie, aftenputning
10. juli 2006
Alder:
3 mdr.
3 mdr. stimulation, skævt kranie, aftenputning
Kære netsundhedsplejerske
Det er anden gang jeg skriver. Det første "problem" med skrigeri ved brystet løste sig faktisk af sig selv. Og nu har jeg en glad og dejlig dreng på 3 mdr. (- en uge) som er evig smilende :) og HELE tiden gerne vil snakke med mor. Men jeg har lige et par spørgsmål som jeg meget gerne vil høre din kloge mening om :)
1) Nu er jeg selvstændig, så jeg er egentlig nødt til at besøge mit kontor næsten hver dag. Jeg bruger autostol til ham og turen varer max en time hver gang.
Spørgsmålet går ud på om det er for meget for sådan en lille fyr som ham at køre hver dag med mig? Jeg skal lige sige, at han nyder det smiler og pludrer hele turen. Når vi så kommer hjem sørger jeg altid for at han ikke ligger i sin skråstol resten af dagen pga. ryggen.
2) Han kan også blive MEGET urolig når vi er på besøg hos venner og familie. Så kommer folk med kommentarer som "er han syg, fejler han noget, han er sulten osv." Jeg bliver så ked af, at de ikke kan se ham som den glade dreng som han normalt er. Ligeså snart vi kommer hjem falder han til ro. Hvad kan jeg gøre?
3) Han er ved at få lidt skæv kranie. Jeg har købt en støttepude til ham så om dagen når han skal sove lægger jeg ham på siden i puden og det fungerer fint. Også når vi lejer sammen er jeg meget opmærksom på at han ikke ligger med hovedet på den "forkerte" side. Men jeg tør simpelthen ikke bruge puden om natten hvor han stadigvæk sover "forkert". Hvordan retter hovedet sig så? Eller er det helt forkert det jeg gør?
4) Nu har vi på det seneste fået skabt en lille putteritual om aftenen. Ammer ham liggende fra begge bryster og det kan han godt lide, dog vil han ikke længere falde i søvn selv i sengen men vil gerne ammes i søvn (det samme om dagen). Det er fint for mig, men når jeg om ca. 2 mdr. holder op med at amme hvad så? Sutten har han aldrig været glad for?
Det er godt nok mange spørgsmål, men jeg synes bare du altid kommer med nogen gode forslag og kommentarer :)
På forhånd tak for dit svar
Mange hilsner
Nela