3 mdr. stimulation, skævt kranie, aftenputning

10. juli 2006

Kategori:
Alder:
3 mdr.

3 mdr. stimulation, skævt kranie, aftenputning

Kære netsundhedsplejerske

Det er anden gang jeg skriver. Det første "problem" med skrigeri ved brystet løste sig faktisk af sig selv. Og nu har jeg en glad og dejlig dreng på 3 mdr. (- en uge) som er evig smilende :) og HELE tiden gerne vil snakke med mor. Men jeg har lige et par spørgsmål som jeg meget gerne vil høre din kloge mening om :)

1) Nu er jeg selvstændig, så jeg er egentlig nødt til at besøge mit kontor næsten hver dag. Jeg bruger autostol til ham og turen varer max en time hver gang.

Spørgsmålet går ud på om det er for meget for sådan en lille fyr som ham at køre hver dag med mig? Jeg skal lige sige, at han nyder det smiler og pludrer hele turen. Når vi så kommer hjem sørger jeg altid for at han ikke ligger i sin skråstol resten af dagen pga. ryggen.

2) Han kan også blive MEGET urolig når vi er på besøg hos venner og familie. Så kommer folk med kommentarer som "er han syg, fejler han noget, han er sulten osv." Jeg bliver så ked af, at de ikke kan se ham som den glade dreng som ...

Annonce

... han normalt er. Ligeså snart vi kommer hjem falder han til ro. Hvad kan jeg gøre?

3) Han er ved at få lidt skæv kranie. Jeg har købt en støttepude til ham så om dagen når han skal sove lægger jeg ham på siden i puden og det fungerer fint. Også når vi lejer sammen er jeg meget opmærksom på at han ikke ligger med hovedet på den "forkerte" side. Men jeg tør simpelthen ikke bruge puden om natten hvor han stadigvæk sover "forkert". Hvordan retter hovedet sig så? Eller er det helt forkert det jeg gør?

4) Nu har vi på det seneste fået skabt en lille putteritual om aftenen. Ammer ham liggende fra begge bryster og det kan han godt lide, dog vil han ikke længere falde i søvn selv i sengen men vil gerne ammes i søvn (det samme om dagen). Det er fint for mig, men når jeg om ca. 2 mdr. holder op med at amme hvad så? Sutten har han aldrig været glad for?

Det er godt nok mange spørgsmål, men jeg synes bare du altid kommer med nogen gode forslag og kommentarer :)

På forhånd tak for dit svar
Mange hilsner
Nela

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor