Meget hævet tandkød & gummer

24. oktober 2005

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Meget hævet tandkød & gummer

Hej,

Vores datter på 13 måneder har fået en slags mundbetændelse.

Nu har hun 3 tænder i overmunden 2 fortændere og så er den en tand ved siden af fortanden ved at komme ud, men hendes tandkød er så hævet og rødt at man faktisk ikke kan se hendes tænder foroven.

Vi har selvfølgelig søgt læge her i Kina, og hun har fået to gange drops med pencilin i, det fik hun her lørdag og søndag, men det er stadigvæk meget hævet.

Har du nogen forslag ...

Annonce

... til hvad det er, er det en slags mundbetændelse hun har fået, og hvordan får men det til at gå væk hurtigst mulig?

Det siger sig selv hun har ikke spist ordentlig i næsten en uge nu, hun får faktisk kun youghurt og flaske med mælk, hun har alt for ondt til at spise brød eller andet, grød er hun ikke vild med, så det kan vi ikke give hende, har du nogen forslag til hvad man kan få hende til at spise i sådan et tilfælde.

Med venlig hilsen
Olav

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger