Brev:
Hvad er retningslinjerne for gluten
17. januar 2022
Alder:
4 mdr.
Hvad er retningslinjerne for gluten
Kære Helen
Jeg forstår at man tidligere har anbefalet at børn undr 6 måneder ikke fik gluten, men er det ændret nu? Jeg kan ikke blive klog på Sundhedsstyrelsens retningslinjer. Tilsyneladende kan man serverer grød med gluten til børn under 4 måneder nu, men hvor tit er det anbefalelsesværdigt? Retningslinjerne er vist for at undgå udvikling af cøliaki.
Vi har købt noget færdiglavet fuldkornsgrød med bl.a. hvede, hvorpå der står at at det er egnet fra 4 måneder og det er min søn glad for. Når jeg laver majs eller hirsegrød fra bunden, vil han ikke spise det. Men er det ok at servere hver dag, når vi lige er startet på grød og han kun er 19 uger? Jeg vil ikke ødelægge hans mave, da han i disse dage også er begyndt at spise noget mere mme.
Bedste hilsner
Christina