Dagsrytme - 3 mdr.

25. november 2021

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Dagsrytme - 3 mdr.

Hej Helen

Jeg har tvillingedrenge på 15 uger (korrigeret 10,5 uger). Jeg oplever pt at drengenes søvnmønster er meget uforudsigeligt. Nogle dage sover de stort set ikke, andre dage sover de dagen væk. Nogle gange som mange mindre lure og andre gange i lange stræk. Nogle gange synkront, andre gange ikke. Nogle gange meget uroligt med fægtende arme og ben samt “klynk” og andre gange som sten.

I den første tid har drengene som præmature skullet vækkes hver 3. time til tripple feeding. Efter de selv begyndte at melde sig, har min kæreste og jeg følt det mest rigtigt, at vi følger deres rytmer og ikke vækker dem længere. Nu er det så blevet totalt uforudsigeligt og vi tænker, at vi må gøre noget for både at hjælpe dem og vores familie med lidt struktur. ...

Annonce

... Har læst din bog om søvn og er lidt forvirret om drengene som præmature hører under “spædbarnet” eller “3 måneder”? Kan du hjælpe med et forslag til hvordan en dag kunne se ud?

Jeg synes det fungerer allerbedst når drengene er 30 minutter forskudt, da jeg så lige kan nå lidt alenetid med dem, hvor jeg blandt andet kan sidde med den enkelte i armene under flaskegivning.

Har lige et tillægsspørgsmål: Nogle gange drejer de nærmest hovedet af led for at kigge væk fra mig når de spiser (andre gange har de øjenkontakt - som generelt ellers også er god hos begge. Men i stigende grad ikke når de spiser). Kan det være tegn på utryg tilknytning?

Beklager mit rodede skriv. Håber, det er til at finde hoved og hale i.

Mange hilsner
En meget træt tvillingemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla