Brev:
Kan en 2,5 årig være ensom og deprimeret?
18. oktober 2021
Alder:
2 år, 6 mdr.
Kan en 2,5 årig være ensom og deprimeret?
Kære Helen.
Sammensætningen af børn har ændret sig i dagplejen så vores drengs slyngveninde er startet i børnehaven. Nu er han den store, og de andre på hhv 1 og 2 år siger ham ikke noget.
Vi har ikke en masse børn i hans alder i omgangskredsen og pga corona er vi nok også blevet lidt asociale.
Han er begyndt at snakke om konceptet venner “jeg har ikke nogen venner”. Og virker trist. Vi har svært ved at få ham til at grine eller smile, og i det hele taget er det svært at få ham til at blive engageret eller begejstret for noget.
Han blev storebror i maj og havde glædet sig, men det viste sig at hans lillebror er meget krævende og græder meget, som nærmest har været terror ift den sensitive storebror. Så desværre kan han ikke lide sin lillebror og vil ikke hjælpe med pusling eller noget.
Hvad tænker du?