Pasning med putning

23. juli 2021

Alder:
7 mdr.

Pasning med putning

Hej Helen

Ja så er jeg her igen med et nyt spørgsmål☺️

Her om 14 dage skal min mand og jeg til bryllup og i den forbindelse skal mine forældre passe min 8 mdr gamle datter (på det tidspunkt).

Mine forældre har et nært forhold til min datter. De besøger os hver uge for at danne en relation også mange gange brugt weekender sammen i sommerhus og lign.

Min datter er nu vendet til at blive puttet med flaske af sin far, så selve putte delen er jeg ikke bekymret for når mine forældre skal passe.

Dog vågner hun ofte efter ca 30 min pg det er uanset om hun er gået ud som et lys så snart hun fik flaske eller bryst i munden eller om hun har lukket øjnene i sin seng.
Som jeg også tidligere har skrevet ind har hun generelt kun taget korte lure på lige præcis 30 min.

Når jeg har puttet hende har jeg fint lykkedes med blot at tage hende op ad sengen, trøste hende, og vugge hende lidt ...

Annonce

... også putte hende igen. Men efter min mand har overtaget putningen er hun IVRIG efter at få det bryst når hun vågner efter de 30 min.
De sidste 4-5 dage har jeg typisk kapituleret efter 30-40 min hvor hun bare har skreget i mine arme… det er det samme når far prøver.

Så jeg er naturligt nok lidt bekymret for hvordan det vil gå for mine forældre når de skal passe. Har det en effekt allerede i min datter alder at “brysterne” slet ikke er hjemme?
Min mand har forsøgt at tilbyde hende flasken igen for at se om det ville hjælpe - men hun går helt i spåner…

Det virker som om at hun reagere lidt kraftigt på at brysterne er taget fra hende til putning.

Men jeg må bare erkende at jeg er træt træt træt af at amme og om 3 uger når far og jeg har barsel som overlap inden jeg skal på arbejde så skal det ende ud i total ammestop.

Jeg ser meget frem til dine tanker og ord☺️

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg