Brev:
Pasning med putning
23. juli 2021
Alder:
7 mdr.
Pasning med putning
Hej Helen
Ja så er jeg her igen med et nyt spørgsmål☺️
Her om 14 dage skal min mand og jeg til bryllup og i den forbindelse skal mine forældre passe min 8 mdr gamle datter (på det tidspunkt).
Mine forældre har et nært forhold til min datter. De besøger os hver uge for at danne en relation også mange gange brugt weekender sammen i sommerhus og lign.
Min datter er nu vendet til at blive puttet med flaske af sin far, så selve putte delen er jeg ikke bekymret for når mine forældre skal passe.
Dog vågner hun ofte efter ca 30 min pg det er uanset om hun er gået ud som et lys så snart hun fik flaske eller bryst i munden eller om hun har lukket øjnene i sin seng.
Som jeg også tidligere har skrevet ind har hun generelt kun taget korte lure på lige præcis 30 min.
Når jeg har puttet hende har jeg fint lykkedes med blot at tage hende op ad sengen, trøste hende, og vugge hende lidt også putte hende igen. Men efter min mand har overtaget putningen er hun IVRIG efter at få det bryst når hun vågner efter de 30 min.
De sidste 4-5 dage har jeg typisk kapituleret efter 30-40 min hvor hun bare har skreget i mine arme… det er det samme når far prøver.
Så jeg er naturligt nok lidt bekymret for hvordan det vil gå for mine forældre når de skal passe. Har det en effekt allerede i min datter alder at “brysterne” slet ikke er hjemme?
Min mand har forsøgt at tilbyde hende flasken igen for at se om det ville hjælpe - men hun går helt i spåner…
Det virker som om at hun reagere lidt kraftigt på at brysterne er taget fra hende til putning.
Men jeg må bare erkende at jeg er træt træt træt af at amme og om 3 uger når far og jeg har barsel som overlap inden jeg skal på arbejde så skal det ende ud i total ammestop.
Jeg ser meget frem til dine tanker og ord☺️
På forhånd tak