Ændre søvnrytme del 2

5. maj 2021

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Ændre søvnrytme del 2

Hej Helen

Tak for dit hurtige og gode svar. Det er virkelig fedt med input. For ja, lige nu fungerer rytmen super fint for ham og os, og jeg er helt enig med dig i at søvnen skal prioriteres for at han kan have overskud til alle de andre ting.

I dagplejen er det den omvendte rytme de kører, men dagplejeren har også sagt at der ikke kommer til at være ture ud af huset ifm indkøringen, netop for at skabe ro og tryghed i de nye omgivelser - så langt så godt. Vi snakkede om at vi kunne prøve at se om vi kunne påvirke rytmen inden opstart, men jeg kan også sagtens se din pointe i at se om indkøringen i sig selv vi have en effekt.

Hvis vi venter med at gøre noget og det ændrer sig af sig selv, kan det så ikke virke for voldsomt og for hurtigt??

Og tak for den udførte fremgangsmåde, hvis vi giver os i ...

Annonce

... kast med at prøve at ændre rytmen. Det er rart at have noget at gå efter.
Nu bliver jeg pludselig i tvivl om hvad der er bedst at gøre! Jeg vil bare gerne hjælpe ham så meget som muligt ift den nye store verden :)

Det giver super fin mening ift de natlige opvågninger. I aftes prøvede vi dog noget andet. Vi gav han godnatgrød inden han blev puttet (ca 45 min før). Det gjorde at han selvfølgelig spiste lidt mindre af putteflasken, og så endnu mindre af drømmeflasken - måske kun det halve af normalt. Han vågnede så kl 4.30 og var helt vågen. Vi lå i en time og prøvede stille og roligt at få ro på men uden held og måtte til sidst stå op.
Det var selvfølgelig kun ét forsøg men ikke ligefrem en der giver lyst til at prøve igen :)

Det er ikke altid let at afkode hvad der lige "går galt".

Med venlig hilsen

Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina