Brev:
Rutine ændring
24. november 2020
Alder:
8 mdr.
Rutine ændring
Hej Helen.
Jeg er, som du anbefalede mig, begyndt at ændre sove og spisetider for min datter, da hun jo skal starte i dagpleje til januar.
Jeg vækker hende til det tidspunkt jeg forventer hun skal op, kl. 6 og tilbyder morgenmad 6:30. Dette er ikke taget godt imod. Min datter spiste før, syntes jeg, en god portion morgenmad kl. 8 og ingen morgenflaske.
Det er anden dag med ændring og første dag spiste hun 8 skeer, men hun var ikke synderligt interesseret.
Idag har hun, hold nu fast, kun spist 1 ske havregrød og 2 bidder brød til formiddag, kl. 9 hvor hun ellers spiste et halvt stykke kl. 10 inden ændring af tidspunkt.
Jeg er begyndt at tilbyde hende morgenflaske igen, kl. 5 da jeg er bekymret for hendes indtag.
Efter jeg har ændret hendes tidspunkt fra at komme op fra kl. 8 til kl. 6, er hun pylret og vil have nærkontakt til hun bliver lagt igen kl. 8 til formiddagslur (disse tidspunkter for søvn og mad er efter dagplejemors rutine)
Jeg håber og tror på det bare er fordi hun skal til at mærke sult på andre tidspunkter.
Her til mit spørgsmål:
- er det fordi hun bare skal vende sig til nye spise tidspunkter?
Med venlig hilsen
Mor