Rutine ændring

24. november 2020

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Rutine ændring

Hej Helen.

Jeg er, som du anbefalede mig, begyndt at ændre sove og spisetider for min datter, da hun jo skal starte i dagpleje til januar.

Jeg vækker hende til det tidspunkt jeg forventer hun skal op, kl. 6 og tilbyder morgenmad 6:30. Dette er ikke taget godt imod. Min datter spiste før, syntes jeg, en god portion morgenmad kl. 8 og ingen morgenflaske.

Det er anden dag med ændring og første dag spiste hun 8 skeer, men hun var ikke synderligt interesseret.

Idag har hun, hold nu fast, kun spist 1 ske havregrød og 2 bidder brød til formiddag, kl. 9 hvor hun ellers spiste ...

Annonce

... et halvt stykke kl. 10 inden ændring af tidspunkt.

Jeg er begyndt at tilbyde hende morgenflaske igen, kl. 5 da jeg er bekymret for hendes indtag.

Efter jeg har ændret hendes tidspunkt fra at komme op fra kl. 8 til kl. 6, er hun pylret og vil have nærkontakt til hun bliver lagt igen kl. 8 til formiddagslur (disse tidspunkter for søvn og mad er efter dagplejemors rutine)

Jeg håber og tror på det bare er fordi hun skal til at mærke sult på andre tidspunkter.

Her til mit spørgsmål:

- er det fordi hun bare skal vende sig til nye spise tidspunkter?

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder