Brev:
Ændring af lure ifbm. opstart af vuggestue
17. september 2020
Alder:
9 mdr.
Ændring af lure ifbm. opstart af vuggestue
Hej Helen.
Vores søn på 9,5 mnd. skal starte i vuggestue om 1,5 mnd. og og vi overvejer nu hvad vi skal gøre med hans lure. Han sover pt. sådan her:
Vågner ca. 5.30-6 nogle gange lidt senere.
1. lur ca. 8.30-9 og sover ca. 45 min-2,5 t.
2. lur 13.30-14 og sover igen ca 45 min-2,5 t. alt efter længden på 1. lur.
bliver puttet til natten ca 19.15-19.30
Dette passer ham rigtig godt lige nu, men i vuggestuen er der lur kl 12, og aktiviteter når vores søn plejer at sove.
Hvornår ændrer børn sig som regel til at have brug for kun én lur? Bør vi tilvænne ham dette inden opstart i vuggestue? Hvordan ved vi at han er klar til det?
Da vi gik fra 3 til 2 gav det sig selv, da han var svær at lægge både ved 3. lur og til natten, men vi synes det er mere drastisk at halvere antal lure...
Hvordan tilvænner vi ham det bedst muligt, når det er passende?
Tak, på forhånd.