Brev:
Barnevognskørsel - hvordan?
5. august 2020
Alder:
4 mdr.
Barnevognskørsel - hvordan?
Kære Helen.
Mit spørgsmål handler simpelthen om hvordan man kører i barnevogn med sin baby:
Baggrunden er at min datter på i dag 9 altid pure nægtede barnevogn - lavede simpelthen flitsbusen og skreg så snart hun kom derned. Var nærmest lukket inde med hende til hun blev stor nok til bæresele i længere tid og vi indså at hun hørte til de 10% der bare ikke vil køre i barnevogn.
Vi har nu fået en lillebror som er 4 mdr.- som ser ud til at være anderledes stemt . Jeg vil gerne køre for motion og frisk luft og gøre det nemt for vuggestuen. Målet er at han kan sove eeen lur ude hver dag i stående vogn. Men jeg er jo så lidt analfabet på området, bliver rystende nervøs når jeg skal ud og tænker ikke jeg ved noget om det
Han falder i søvn hver gang jeg ammer og vi bor på en høj 1. sal så skal ud igården og havde vognen ud af skuret etc, så et dilemma er - Skal jeg amme ham og vække ham for så at tage ham ud i vognen? Er det godt at køre på samme tidspunkt hver dag?
En gang bar jeg ham ud i den sovende - men han blev gal da han vågnede og lift med baby er for tung til mig alene så ikke en holdbar vej.
Det er lykkedes mig helt 2 gange hvor han har sovet i den :-) Han lå han fint og kiggede på sin barnevognskæde med små fine ugler og jeg kunne så vugge i søvn. Han græd/ klynkede så lidt og jeg vuggede med vognen ham i søvn. Den ene gang hjalp mmin store pige med at synge for ham og han sov en halv time. Men hvor lidt / meget må han klynke? Normalt ville jeg også sige at han skulle op ved det mindste piv - børn græder fordi der er noget i vejen. Men omvendt klynkede han i 20 meter den ene gang det lykkedes og de må vel godt pive lidt ?
Jeg er endt med at udskyde projekttet til den store skal i skole efter ferien fordi jeg ikke magter at hun blander sig når jeg er bervøs i forvejen- nogle tanker om det ?
Ja i det hele taget mangler jeg som du kan læse en opskrift på at køre i barnevogn . Hvordan gør man? Skal barnet være træt / helst ikke? Skal man køre et par runder hvor han ligger og kigger? etc etc
Håber du kan hjælpe da min egen Sundhedsplejerskes bare sagde " Jamen alle de børn jeg kender lægger sig bare til at sove når de kommer i vognen". Hvorfor kan man læse sig blå i hovedet om amning men ingen steder læse om hvordan man kører i barnevogn)
Med venlig hilsen
Den frustrerede barnevognschauffør