Barnevognskørsel - hvordan?

5. august 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Barnevognskørsel - hvordan?

Kære Helen.

Mit spørgsmål handler simpelthen om hvordan man kører i barnevogn med sin baby:

Baggrunden er at min datter på i dag 9 altid pure nægtede barnevogn - lavede simpelthen flitsbusen og skreg så snart hun kom derned. Var nærmest lukket inde med hende til hun blev stor nok til bæresele i længere tid og vi indså at hun hørte til de 10% der bare ikke vil køre i barnevogn.

Vi har nu fået en lillebror som er 4 mdr.- som ser ud til at være anderledes stemt . Jeg vil gerne køre for motion og frisk luft og gøre det nemt for vuggestuen. Målet er at han kan sove eeen lur ude hver dag i stående vogn. Men jeg er jo så lidt analfabet på området, bliver rystende nervøs når jeg skal ud og tænker ikke jeg ved noget om det

Han falder i søvn hver gang jeg ammer og vi bor på en høj 1. sal så skal ud igården og havde vognen ud af skuret etc, så et dilemma er - Skal jeg amme ham og vække ham for så at tage ham ud i vognen? Er det godt at køre på samme tidspunkt hver dag?

En gang bar jeg ham ud i den sovende - men han blev gal da han vågnede og lift med baby er for tung til mig alene så ikke en holdbar vej.

Det er lykkedes mig helt 2 gange hvor han har ...

Annonce

... sovet i den :-) Han lå han fint og kiggede på sin barnevognskæde med små fine ugler og jeg kunne så vugge i søvn. Han græd/ klynkede så lidt og jeg vuggede med vognen ham i søvn. Den ene gang hjalp mmin store pige med at synge for ham og han sov en halv time. Men hvor lidt / meget må han klynke? Normalt ville jeg også sige at han skulle op ved det mindste piv - børn græder fordi der er noget i vejen. Men omvendt klynkede han i 20 meter den ene gang det lykkedes og de må vel godt pive lidt ?

Jeg er endt med at udskyde projekttet til den store skal i skole efter ferien fordi jeg ikke magter at hun blander sig når jeg er bervøs i forvejen- nogle tanker om det ?
Ja i det hele taget mangler jeg som du kan læse en opskrift på at køre i barnevogn . Hvordan gør man? Skal barnet være træt / helst ikke? Skal man køre et par runder hvor han ligger og kigger? etc etc

Håber du kan hjælpe da min egen Sundhedsplejerskes bare sagde " Jamen alle de børn jeg kender lægger sig bare til at sove når de kommer i vognen". Hvorfor kan man læse sig blå i hovedet om amning men ingen steder læse om hvordan man kører i barnevogn)

Med venlig hilsen
Den frustrerede barnevognschauffør

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år