Brev:
Varige søvnproblemer
4. august 2020
Alder:
5 mdr.
Varige søvnproblemer
Kære Helen.
Allerførst vil jeg fortælle at min pige er 5 måneder, spiser rigtig fint, er MEGET opmærksom, glad, smilende, og let til grin i sine vågne timer. Dog har vi problemer med søvnen.
Hun vil kun falde i søvn med brystet i munden og nægter at bruge sut. I løbet af dagen har jeg forsøgt at putte i barnevognen, men må opgive da hun skriger, dog stopper hun med det samme jeg tager hende op og hun smiler og griner. Så kan jeg amme 2-3 gange og tilsidst ligge hende i vognen hvor hun sover alt mellem 30 minutter til 2,5 timer. Rigtig tit er jeg osse nødt til at få hende til at falde i søvn i bæreselen. Til nummer 2 lur bliver det endnu sværere og hendes ‘powernap’ sidst på dagen kan jeg godt droppe.
Om aftenen har jeg prøvet at give hende en flaske da jeg føler hun blir mere rolig og har fået lagt en bund til natten. Når jeg prøver at gå igang med putte ritual, skifte, give nattøj på, synge en sang, og lægger hende på armen for at vugge hende i søvn skriger hun op. Også selvom jeg ammer hende inden. Har osse forsøgt at ligge hende i egen seng og gå frem og tilbage som ender med en meget ulykkelig baby, som tilsidst overgiver sig ved, at jeg ammer hende efter flere timers forsøg.
Nu er problemet også at hun vågner kl. 04.00 og ikke kan falde i søvn igen, er meget urolig, dog glad.
Jeg har et barn på 2 år som der også skal afleveres i dagpleje og det hele er kørt lidt i hårdknude.
Håber du har et par gode råd.