Varige søvnproblemer

4. august 2020

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Varige søvnproblemer

Kære Helen.

Allerførst vil jeg fortælle at min pige er 5 måneder, spiser rigtig fint, er MEGET opmærksom, glad, smilende, og let til grin i sine vågne timer. Dog har vi problemer med søvnen.

Hun vil kun falde i søvn med brystet i munden og nægter at bruge sut. I løbet af dagen har jeg forsøgt at putte i barnevognen, men må opgive da hun skriger, dog stopper hun med det samme jeg tager hende op og hun smiler og griner. Så kan jeg amme 2-3 gange og tilsidst ligge hende i vognen hvor hun sover alt mellem 30 minutter til 2,5 timer. Rigtig tit er jeg osse nødt til at få hende til at falde i søvn i bæreselen. Til nummer 2 lur bliver det endnu sværere og hendes ‘powernap’ sidst på dagen kan jeg godt droppe.

Om ...

Annonce

... aftenen har jeg prøvet at give hende en flaske da jeg føler hun blir mere rolig og har fået lagt en bund til natten. Når jeg prøver at gå igang med putte ritual, skifte, give nattøj på, synge en sang, og lægger hende på armen for at vugge hende i søvn skriger hun op. Også selvom jeg ammer hende inden. Har osse forsøgt at ligge hende i egen seng og gå frem og tilbage som ender med en meget ulykkelig baby, som tilsidst overgiver sig ved, at jeg ammer hende efter flere timers forsøg.

Nu er problemet også at hun vågner kl. 04.00 og ikke kan falde i søvn igen, er meget urolig, dog glad.

Jeg har et barn på 2 år som der også skal afleveres i dagpleje og det hele er kørt lidt i hårdknude.

Håber du har et par gode råd.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dit svar sidst. Jeg sprang ned og købte din bog "Sådan får du dit barn til at sove!" Den har virkelig hjulpet mig på rette vej. Det er en fantastisk bog.

Jeg kan virkelig mærke et meget større overskud ved at have forstået, at min søn bare mangler den tryghed i at være tæt på mig og mærke de vuggende bevægelser. Det hang mig langt ud af halsen før bare at tænke på det var puttetid. Nu glæder jeg mig faktisk, ved tanken om at min søn jo elsker at lægge i mine arme og putte, og at jeg kan lægge ham fra mig UDEN han sover, og han bare falder i søvn :)

Elias har trods kolik aldrig haft en nat hvor han ikke har sovet, så det gik lige op for mig at de søvnproblemer jeg troede han havde, slet ikke er så slemme. Hvis der da overhovedet er et problem!

Hilsen mor til Elias, 4 måneder.