Få baby til at sove mere end 30 min

11. juli 2020

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Få baby til at sove mere end 30 min

Hej Helen,

Tak for hjælpen de andre gange :-)

Nu er lillebror kommet til verden og han sover overraskende nok næsten lige så dårligt som sin storesøster. Nogen gange føler jeg næsten det er min skyld. For hvad er oddsene..?

Han har siden han blev født max sovet 2 timer i streg, hvilket er flot og langt bedre end søster. Men siden han blev 3 mdr har han sovet 30 min ad gangen. Vi kan ikke få ham til st sove videre selvom vi står derude 5 min før og forsøger at køre ham videre i søvnen - i barnevognen.

Så pt sover han 3 x 30 min om dagen. Og det er jo langt fra nok.
Jeg kan dog få ham til at sove en længere lur på 1,5 time hvis jeg ligger i soveværelset med ham og ammer ham imens.

Han er let nok at putte til lur, men vil helst vugges i armene og Når han vågner efter de 30 min, ...

Annonce

... så græder han ikke. Han er bare lyst vågen.

Bør vi give ham flere lure om dagen eller bør vi forsøge andet ?
Han gider ikke ligge i barnevognen når han ikke skal sove, så det begrænser lidt vores muligheder for gode lange ture.

Vores dagsrytme ser ud således:

05.45 vågner og pludre i sengen. Tilbydes bryst.

06.30 står op

07.00 morgengrød med vand

08.00 Ammes og puttes til 1.lur

08.30 vågner - tilbydes bryst (afviser)

11/11.30 viser tegn på træthed, ammes og puttes

12.00 vågner fra lur. Tilbydes bryst

15.00 Puttes til 3.lur

15.30 vågner

17.30 Aftensmos med vand

19.00 ammes og puttes til natten

Vågner ca mellem midnat og 03, sover videre til 05.45 ca.

Vi er meget lydhøre overfor forslag til, hvad vi kan gøre anderledes?

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor