Dagsrytme, efterspørger ekstra flaske

9. juli 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Dagsrytme, efterspørger ekstra flaske

Hej Helen

Tak for dit svar angående opstart af 2. måltid. Jeg vil følge dit råd og starte stille op ligesom jeg gjorde med grøden til frokost.

Efter Adam er startet på grød er han begyndt at bede om en ekstra flaske mellem kl. 22-24. Er det normalt? Før i tiden sov han fra 19-02 (luksus, jeg ved det), men nu melder han sig en ekstra gang.

Vores dagligdag ser cirka således ud
(Kom gerne med input :-))

Kl. 5/5.30 står vi op

Kl. 7 puttes til lur, flaske
(Luren kan vare alt mellem 30 minutter til 1,5 time, varer den 1,5 time rykkes lurerne naturligvis resten af dagen)

Kl. 10 puttes til lur, flaske
(Luren vare som regel 30 minutter)

Kl. 11-11.30 1 dl grød med sveske/æblemos + vand af kop. (Vi skifter mellem grødtyper: majs, hirse, boghvede og ris. Hjemmelavet, der tilføjes mme og varieres mellem fedtstof)

Kl. 12.30/13.00 puttes til lur, flaske
(Luren vare 1 time til 1,5. Engang mellem skal han lige hjælpes videre i et søvnstadie)

Kl. 16-16.30 puttes til dagens ...

Annonce

... sidste lur, flaske, varer 30 minutter

Kl. 17.15-17.30 grøntsagsmos og vand af kop. (Opstartes fra næste uge)

Kl. 18.30 kommer Adam i bad, frotteres godt med håndklæde, får nattøj på og får sin godnat flaske.

Kl. 19-19.15 sover han.

Kl. 22-24, flaske

Kl. 2-3, flaske

Flaskerne er med 150 ml MME, godnat og natflaske er dog 180 ml. Han spiser alt fra 130-180 ml pr gang, ca. 850-950 ml i døgnet.

Ydermere har vi i et par måneder nu haft en grædende dreng kl. 4. Det virker som om at han græder over, at han vågner. Er det ikke noget med at der er vindue for børn mellem kl. 4-5 hvor de potentielt vågner helt op? Ligesom der for voksne er et omkring kl. 3.

Er det noget du har erfaringer med? Syntes vi har prøvet alt. Han er ikke sulten/tørstig, han har ikke en beskidt ble.

Den eneste måde vi kan få ham til at sove. videre er at lægge ham ind i hans slyngevugge og vugge ham i søvnen, så sover han 30 min - 1 time yderligere. Han sover i sin tremmeseng om natten.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi