Brev:
Gider ikke skemad efter opstart
24. januar 2020
Alder:
4 mdr.
Gider ikke skemad efter opstart
Hej Helen
Vores datter er 4,5 måneder og vi startede op på skemad for 2-3 uger siden da hun virkede interesseret i vores mad. Samtidigt sover hun dårligt om natten og ligger en smule under sin vægtkurve så vi forsøgte at starte på lidt majsgrød en gang om dagen til frokost.
I starten virkede hun glad og interesseret og der røg nogle skefulde ned hver dag selv om vi mest kørte på smagsprøver.
Jeg sidder med hende på skødet når vi spiser og har ikke presset hende til at spise når hun mistede interessen fordi hun stadig er så lille.
Nu gider hun bare pludselig ikke spise, men græder så snart skeen kommer frem. Jeg har forsøgt at lade være med at give hende hagesmæk på for at se om det hjalp, det gjorde det ikke. Har også forsøgt at holde pause et par dage og så tilbyde hende lidt pæremos (i håb om at det søde kunne vække hendes interesse for det igen) men det hjalp heller ikke.
Det sjove ved det er at hun er blevet super dygtig til at tage imod sine d-dråber som vi giver på hendes plastik skeer med lidt modermælk, så det er ikke direkte skeen hun har et problem med.
Hvad gør vi nu. Skal vi fortsætte med at forsøge eller holde inde i et stykke tid? Og skal vi gribe det an på en anden måde end hidtil?
Med venlig hilsen
Ditte