Brev:
Vågner tidligt og vil hurtigt i seng igen
17. november 2019
Alder:
8 mdr.
Vågner tidligt og vil hurtigt i seng igen
Hej Helen
Min dreng på 8 mdr. lægges i seng kl 18:30-19:00, får flaske igen ca. 23:00-00:00, og vågner så klokken 05:00-05:30 (04:00 på uheldige dage). Han vil på dette tidspunkt ikke spise og tager kun nogle få slurke vand. Han er irritabel, og allerede en time eller halvanden senere så pylret, at jeg lægger ham igen, og han sover med det samme, og så sover han gerne 1-2 timer.
Vi har prøvet at hjælpe ham til at fortsætte søvnen, men han er 100% frisk og græder og skælder ud, hvis han ikke kommer op. Men når han bliver så hurtigt træt igen, så tænker jeg, at det reelt er for tidligt for ham.
Ville det ikke være sundere for ham med mere sammenhængende nattesøvn og længere vågne stræk?
Bør jeg se det som et problem, eller bare acceptere at sådan er det?
Er der noget, jeg kan gøre?
Hans far er rykket ud af hans værelse, så han sover alene derinde, og der er mørkt. Om dagen sover han udenfor i barnevognen.
Hilsen