Brev:
Vil ikke sove hos og trøstes af mor?
17. august 2019
Alder:
2 mdr.
Vil ikke sove hos og trøstes af mor?
Hej Helen
Jeg har en datter på 10 uger, som kom til verden ved akut kejsersnit. Hun er skøn, smilende, og et ok let barn, har jeg ihvertfald fået at vide ;-)
Men jeg savner følelsen af at hun er tryg hos mig og gerne vil være tæt ved mig. Hun er god til at falde i søvn i egeb seng (bedside crib) eller slyngevugge eller barnevogn, Men kan ikke rigtig ligge bare og sove hos min kæreste eller mig som i starten. I mødregruppe så jeg hvor mange der bare sad med deres børn som faldt i søvn på dem.
Jeg savner lidt den der nærhed og følelse af at hun har brug for at være tæt. Det synes jeg ikke hun virker til. Når hun er ked af det er det heller ikke mors eller fars favn der dur, men mere at gå med barnevogn/vugge hende i slynge. Er det normalt at baby ikke bare falder til ro i forældrenes favn? Jeg giver en masse kys og kærlighed og vil så gerne have den følelse at jeg kan trøste hende og være tæt med hende fysisk.
Angående hendes søvn sover hun rigtig godt om natten, ca i stræk af 5 timer første gang og så 3 timer næste to gange. Så ammer kun 1-2 gange om natten. Men om dagen har hun nogle gange svært ved at tage lange lure. Jeg prøver at være meget obs på træthedstegn, men hun sover ofte kun ca 1 time, og derfor virker hun nogle gange hurtigt træt igen. Hun er meget "på" når hun er vågen. Smiler, interagerer og kigger rundt. Jeg prøver ikke at overstimuleret hende, men synes hurtigt hun bliver pjevset og ked af det, og så er det kun at putte hende der virker. Men er det normalt kun at være vågen 1 time ad gangen om dagen? Inkl amning er det kort tid, så der går meget tid med amme, putning og så lidt pludre/motorik.
Hilsen