Søvn og stop amning

15. august 2019

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Søvn og stop amning

Hej Helen.

Min datter er 8,5 mdr og født 1 mdr før termin.

Spørgsmål om søvn: Vores pige sover rigtig dårligt om natten, døjer med øerne og skal snart have dræn i. Vores datter virkelig træt det meste af tiden - kan det skyldes hun ikke får så sammenhængen søvn i løbet af natten?

Om dagen kan hun sove alt fra 2 lure til 3 - 4. Der ikke rigtig rytme i det, selvom vi forsøger det samme hverdag. Det hjælper ikke at prøve at træk den med at putte hende ud, for så bliver hun endnu mere ulykkelig og har svært ved at overgive sig. Men bør de have en fast rutine nu? Eller skal jeg begynde at vække hende så formiddagsluren bliver kort eksempelvis? Eller skal hun bare have lov at sove det hun har brug for hele dagen igennem. (Nogle gange ender vi med at ...

Annonce

... blive nød til at putte hende til sen lur kl 5, fordi hun er færdig. Det syntes jeg bare er sent? (Hun sover meget blandet lure, nogle gange 3 timer andre en halv time - ingen rytme overhovedet).

Spørgsmål om at stoppe amning.

Jeg er SÅ klar til at stoppe amning, og vil rigtig gerne stop - når der er styr på hendes øre. Vi overvejer at jeg tager ud af huset i en weekend, og far har hende - hun kan godt tage flaske (vil ikke altid når hun er meget ker af det) Men tænker når det er eneste mulighed, skal hun nok tage den på et tidspunkt ??
Spiser rigtig fint almindelig mad. Eller har du et god råd, til at stop amningen??

Hvis man vil give mælk i krop, skal man stadig varme det??

Håber du kan hjælpe mig lidt med mine tanker og overvejelser :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder