Brev:
Søvn og stop amning
15. august 2019
Alder:
8 mdr.
Søvn og stop amning
Hej Helen.
Min datter er 8,5 mdr og født 1 mdr før termin.
Spørgsmål om søvn: Vores pige sover rigtig dårligt om natten, døjer med øerne og skal snart have dræn i. Vores datter virkelig træt det meste af tiden - kan det skyldes hun ikke får så sammenhængen søvn i løbet af natten?
Om dagen kan hun sove alt fra 2 lure til 3 - 4. Der ikke rigtig rytme i det, selvom vi forsøger det samme hverdag. Det hjælper ikke at prøve at træk den med at putte hende ud, for så bliver hun endnu mere ulykkelig og har svært ved at overgive sig. Men bør de have en fast rutine nu? Eller skal jeg begynde at vække hende så formiddagsluren bliver kort eksempelvis? Eller skal hun bare have lov at sove det hun har brug for hele dagen igennem. (Nogle gange ender vi med at blive nød til at putte hende til sen lur kl 5, fordi hun er færdig. Det syntes jeg bare er sent? (Hun sover meget blandet lure, nogle gange 3 timer andre en halv time - ingen rytme overhovedet).
Spørgsmål om at stoppe amning.
Jeg er SÅ klar til at stoppe amning, og vil rigtig gerne stop - når der er styr på hendes øre. Vi overvejer at jeg tager ud af huset i en weekend, og far har hende - hun kan godt tage flaske (vil ikke altid når hun er meget ker af det) Men tænker når det er eneste mulighed, skal hun nok tage den på et tidspunkt ??
Spiser rigtig fint almindelig mad. Eller har du et god råd, til at stop amningen??
Hvis man vil give mælk i krop, skal man stadig varme det??
Håber du kan hjælpe mig lidt med mine tanker og overvejelser :)