Brev:
Ulykkelig gråd om natten
15. juli 2019
Alder:
7 mdr.
Ulykkelig gråd om natten
Kære Helen
Vores søn er begyndt at græde utroligt meget når han vågner første gang når han sover om natten.
Han bliver lagt mellem 19.30 og 20.00 og sover normalt mellem 20.30 og 21.00.
Vi har fast natrutine - d-vitamin, ble, nattøj, tandbørste, ammes, 3 sange og herefter bliver han lagt i sin egen seng, som står ved siden ad vores, hvor han falder i søvn.
Men når han har sovet i 2-3 timer vågner han og skal ammes, hvilket er super fint, men når han har spist kort tid (maks 1 minut) slipper han og ligger sig kort til at sove, men efter 1-2 minutter vågner han igen, og græder helt utrøsteligt.
Han gør det uanset om jeg lader ham ligge ved mit bryst, lægger han i sin egen seng eller lægger ham i min seng.
Han græder og græder, og det er som om han ikke er rigtig vågen og kontaktbar, men at han stadig sover, for hans øjne er lukkede og når han åbner dem er han slet ikke til at få øjenkontakt med.
Vi kan trøste og trøste uden nogen virkning, først når vi får ham til at drikke lidt vand er det som om han vågner lidt op og falder til ro igen, og andre gange er vi nødt til at give ham et lunt bad før han vågner. Herefter kan vi ligge ham i hans seng igen, hvor han sover videre resten af natten uden at være mærket af det.
Situationen opstår et par gange om ugen, og det er uanset om vi har været hjemme hele dagen, eller har været på tur.
Vi prøver generelt at holde en balance med at det kun sker noget 3 dage i ugen, fx DUÅ, forældregruppe, veninde besøg, legeaftaler, shoppingtur osv. (Er det for meget at der sker noget 3 gange i ugen?)
Om dagen er han en glad dreng som er i en rivende udvikling, og virker på ingen måde sur eller ked af det.
Vi har haft en del udfordringer med at få ham over på grød, som vi forsøger at løse med din bog “børn & mad”, og det begynder så småt at gå fremad, men jeg tror ikke at det er i den forbindelse problemet ligger.
Hvad tror du disse natlige ulykkeligheder kan skyldes? Og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dem?
På forhånd tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Bassens meget frusterende mor.