Ulykkelig gråd om natten

15. juli 2019

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Ulykkelig gråd om natten

Kære Helen

Vores søn er begyndt at græde utroligt meget når han vågner første gang når han sover om natten.

Han bliver lagt mellem 19.30 og 20.00 og sover normalt mellem 20.30 og 21.00.

Vi har fast natrutine - d-vitamin, ble, nattøj, tandbørste, ammes, 3 sange og herefter bliver han lagt i sin egen seng, som står ved siden ad vores, hvor han falder i søvn.

Men når han har sovet i 2-3 timer vågner han og skal ammes, hvilket er super fint, men når han har spist kort tid (maks 1 minut) slipper han og ligger sig kort til at sove, men efter 1-2 minutter vågner han igen, og græder helt utrøsteligt.

Han gør det uanset om jeg lader ham ligge ved mit bryst, lægger han i sin egen seng eller lægger ham i min seng.

Han græder og græder, og det er som om han ikke er rigtig vågen og kontaktbar, men at han stadig sover, for hans øjne er lukkede og når han åbner dem er han slet ikke til at få øjenkontakt med.

Vi kan trøste og trøste uden nogen virkning, først når vi får ham til at drikke lidt vand er det som om han ...

Annonce

... vågner lidt op og falder til ro igen, og andre gange er vi nødt til at give ham et lunt bad før han vågner. Herefter kan vi ligge ham i hans seng igen, hvor han sover videre resten af natten uden at være mærket af det.

Situationen opstår et par gange om ugen, og det er uanset om vi har været hjemme hele dagen, eller har været på tur.
Vi prøver generelt at holde en balance med at det kun sker noget 3 dage i ugen, fx DUÅ, forældregruppe, veninde besøg, legeaftaler, shoppingtur osv. (Er det for meget at der sker noget 3 gange i ugen?)

Om dagen er han en glad dreng som er i en rivende udvikling, og virker på ingen måde sur eller ked af det.

Vi har haft en del udfordringer med at få ham over på grød, som vi forsøger at løse med din bog “børn & mad”, og det begynder så småt at gå fremad, men jeg tror ikke at det er i den forbindelse problemet ligger.

Hvad tror du disse natlige ulykkeligheder kan skyldes? Og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dem?

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Bassens meget frusterende mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene