Nogle gange vågen en time om natten

18. juni 2019

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Nogle gange vågen en time om natten

Kære Helen

Jeg har lige et enkelt spørgsmål. Det går heldigvis rigtig godt - generelt. Vi har rykket Laura fra vs til dp. Jeg skrev sidst at hun kun sov 1,5 time om dagen i vs. Hvilket ikke fungerede i længden. Efter opstart i dp sover hun 2,5 - 3 timer til middag og er så glad for sin dp.

Laura har selv skippet flasken om natten for det meste - her kommer mit spørgsmål. Hun vågner nogle gange om natten og vil først falde i søvn efter 1 time - og det er 1 time hvergang? Oftest mellem 00.30/01.00 at hun vågner. Og disse nætter er flasken hjælp til at falde i søvn efter 1 time. Hun har altid gjort det engang imellem. Men efter hun er blevet 1 år samt begyndt at gå mere er det oftere.

Den vågne time er en blanding af at ligge og kigge og rode undt. Hun er ikke sur eller ked.

Mine egne ...

Annonce

... teorier:

1. Udvikling og alder
2. At hendes dagsplan kan skyde sig da hun vågner alt mellem 6.30 - 7.30
3. At hendes seng står inde hos os?

Har du nogle forslag til hvorfor dette sker? Hvad vi kan gøre i situationen? Samt om vi kan ændre det?

Dagsplan

6.30/7.30 står op og morgenmad

8.00 afleveres i dp
9.00 formiddagsmad

11.15-11.30 frokost
12.00 lægges til lur sover ca. 2,5 til 3 timer

14.30/15.00 eftermiddagsmad og hentes
16.30 snack inden aftensmad

18.00 aftensmad
18.30 bad og hygge
19.00 puttegrød
19.30 - 19.45 puttes med 90 ml mme. Skæres langsomt væk.

Planen indtil middag skydes nogle gange med 1 time i weekenden. Her vækkes hun senest kl 15 fra lur så resten af dagen passer men det er ikke konsekvent disse nætter hun er vågen.

De bedste hilsner

Lauras mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin