Brev:
En meget aktiv baby
18. marts 2019
Alder:
5 mdr.
En meget aktiv baby
Kære Helen,
Med en lille baby (5 måneder om 8 dage) i huset og som førstegangsmor, så er din brevkasse nærmest uundværlig.
Jeg har tidligere kontaktet dig da min lille søn ikke pludrede så meget - det gør han fortsat ikke. Lidt mere end før og der er generelt kommet mere lyd på ham, men jeg savner den tætte/nærværende "dialog" med ham. Det kan jeg godt glemme... hvilket leder mig hen til mit spørgsmål.
Han er enormt aktiv og allerede da han var knap 4 måneder trillede han fra ryg til mave. Han bruger sin krop meget og ligger ALDRIG stille. Kun hvis han får lov at se lyset fra fjernsynet, han er på vores arm og kan følge lidt med eller leger med et stykke legetøj.
Jeg fornemmer det hele hænger lidt sammen. Han har de sidste uger sovet meget dårligt. Faktisk både nat og dag, dog værst om dagen. Her sover han 30 min. af gangen og virker ikke udhvilet, men jeg kan ikke få ham til at sove igen. Han vågner ved at karte rundt og når jeg kommer ind til ham, så kigger han hurtigt op og gå straks igang med at vende sig om på maven.
Generelt gælder det at det skal være vildt før det er sjovt. Og som mor, så savner jeg en bedre og mere nær kontakt med ham. Det er som om han er travlt optaget af omverden. Fx, så følger han alle der kommer ind i et rum og elsker at følge med når vi står at kigger ud af vinduet.
I weekenden var vi til familiefest med mange gæster og da min fætter tager min søn i armene, så begynder han at græde med tårer og han kommer tilbage i min favn. Det fortæller mig i hvertfald at han begynder at være meget mere opmærksom på om han er i min eller andres favn.
Men jeg kan godt blive bekymret for hans ‘sociale kompetencer’, da han er meget opmærksom på sine omgivelser og knap så meget på mig. Kan jeg gøre noget for at fange ham, således at jeg oplever at ‘vi taler samme sprog’, hvis man kan sige det?
Kærlig hilsen