Brev:
3-2 lure
17. januar 2019
Alder:
7 mdr.
3-2 lure
Kære Helen,
Så er man her igen.- ens breve viser hvordan baby hele tiden udvikler sig og at meget blot er en fase. - og heldigvis for det. ;)
Vi er på vej fra 3 lure til 2 lure. - men jeg synes godt nok det er svært og kan ikke finde ud af om jeg gør det rigtige. A begynder at vise træthedstegn efter 2,5-3 timer. Ingen tvivl om, at jeg lige trækker hende en halv time mere end hun måske burde. - er det ok?
Hun er glad, trives, meget energisk, skubber sig baglæns rundt i stuen, meget tæt på at kravle (tydeligt frustreret over ikke lige at kunne knække det sidste for at komme fremad), begyndt at tage små skridt med os i hænderne, rejser sig op af ting, hopper og spræller.
A vågner (for tiden) mellem 4-6, får en flaske og sover lidt videre. - men højest til 6.30. For det meste op kl 6.
Omkring 7.30 øllebrød/havregrød
8.30-8.45 får en flaske og lægges til lur og sover (for det meste) 1 1/2 time.
11 får hun grøntsagsmos med noget kød og en lille time efter får hun små rugbrødshapsere (gerne med leverpostej)
13.30 får hun flaske og puttes til lur hvor hun (for det meste) sover til ca 15.30-16.
Vågner og får lidt frugt eller anden lille snack jeg har.
17.15-17.30 får hun aftensmad. - enten det vi får eller mos med kød.
18.50 i bad, får flaske og puttes til natten.
Sådan kan dagene godt se ud, men hvad, når hun ex vågner kl 15? - så er der virkelig lang tid til kl 19? - skal vi så putte hende før i seng? - så tænker jeg bare hun vågner tidligt. - har prøvet at putte hende til sen lur, men vil hun ikke, men hun er godt færdig omkring kl 18.
Jeg ville måske godt kunne putte hende til eftermiddagslur kl 12.30-30, men hvis hun sover til 14.30 er det virkelig noget skidt.
Gør vi det “rigtigt”? - og er overgangen til færre lure blot lidt svær? Jeg slapper nemlig ikke så meget af, når hun sover middagslur fordi jeg er så “bange” for om hun vågner kl 15. - er jo tosset, for jeg kan ikke gøre noget ved det.
Mange hilsner
mor til A