3-2 lure

17. januar 2019

Kategori:
Alder:
7 mdr.

3-2 lure

Kære Helen,

Så er man her igen.- ens breve viser hvordan baby hele tiden udvikler sig og at meget blot er en fase. - og heldigvis for det. ;)

Vi er på vej fra 3 lure til 2 lure. - men jeg synes godt nok det er svært og kan ikke finde ud af om jeg gør det rigtige. A begynder at vise træthedstegn efter 2,5-3 timer. Ingen tvivl om, at jeg lige trækker hende en halv time mere end hun måske burde. - er det ok?
Hun er glad, trives, meget energisk, skubber sig baglæns rundt i stuen, meget tæt på at kravle (tydeligt frustreret over ikke lige at kunne knække det sidste for at komme fremad), begyndt at tage små skridt med os i hænderne, rejser sig op af ting, hopper og spræller.

A vågner (for tiden) mellem 4-6, får en flaske og sover lidt videre. - men højest til 6.30. For det meste op kl 6.
Omkring 7.30 øllebrød/havregrød
8.30-8.45 får en flaske og lægges til lur og sover (for det meste) 1 1/2 time.
11 får hun grøntsagsmos med noget kød og en lille time efter får hun ...

Annonce

... små rugbrødshapsere (gerne med leverpostej)
13.30 får hun flaske og puttes til lur hvor hun (for det meste) sover til ca 15.30-16.
Vågner og får lidt frugt eller anden lille snack jeg har.
17.15-17.30 får hun aftensmad. - enten det vi får eller mos med kød.
18.50 i bad, får flaske og puttes til natten.

Sådan kan dagene godt se ud, men hvad, når hun ex vågner kl 15? - så er der virkelig lang tid til kl 19? - skal vi så putte hende før i seng? - så tænker jeg bare hun vågner tidligt. - har prøvet at putte hende til sen lur, men vil hun ikke, men hun er godt færdig omkring kl 18.

Jeg ville måske godt kunne putte hende til eftermiddagslur kl 12.30-30, men hvis hun sover til 14.30 er det virkelig noget skidt.

Gør vi det “rigtigt”? - og er overgangen til færre lure blot lidt svær? Jeg slapper nemlig ikke så meget af, når hun sover middagslur fordi jeg er så “bange” for om hun vågner kl 15. - er jo tosset, for jeg kan ikke gøre noget ved det.

Mange hilsner
mor til A

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder