5 måneder og ligge på maven

15. januar 2019

Kategori:
Alder:
5 mdr.

5 måneder og ligge på maven

Hej Helen.

Vores datter bliver 5 mdr her den 20 jan. og hun er ikke meget for at ligge på maven. Hun kan godt men bliver hurtig sur og ked af det. Hun laver meget hurtige "flyvemaskinen" ud med armene til siden, istrdet for at bruge dem til at løfte hoved.

Da hun var ca 3,5 måned trillede hun rundt en del gang men det har hun slet ikke gjort længe nu, og som om hun har glemt det. Hun har fra hun var helt lille haft bøvl med maven, ...

Annonce

... hvor hun har haft mavekneb og hård mave. Men det er der styr på nu.

Vi har prøvet at have en liggende over vores ben, over ammepuden.. Vi har et spejl eller vi selv ligger foran hende når hun ligger på maven.

Som sagt vil hun gerne, men det er MEGET få min per gang, og hun bruger ikke rigtig armene til at støtte med. 🤔

Skal vi bare fortsætte med det vi gør, eller er der andre metoder?

Med venlig hilsen
Mor til lille J

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder