Brev:
Mellemmåltid inden lur
11. december 2018
Alder:
7 mdr.
Mellemmåltid inden lur
Hej Helen,
Som du ved kæmper min lille dreng med opkast i forbindelse med indtagelse af skemad. Jeg tænker vi skal have skåret ned på hans mælk først og fremmest i forhold til de tanker du kommer med.
I den forbindelse vil jeg hører om du har nogle gode råd til hvordan man letter overgangen fra mælk/amning til mellemmåltid inden lur?
Hvor meget har han cirka brug for som mellemmåltid?
Det er ikke en mulighed at give blød frugt eller andet i stykker/klumper, da han ofte kaster op i forbindelse med det.
Jeg har brugt at give de små tuber med frugt smoothies og taget en skefuld havregryn for at øve konsistens og fordi jeg tænker det mætter bedre end ren frugt.
Skal jeg give mellemmåltidet inden han giver tegn til lur eller efter?
Normalt er hans lurritual at han får en ren ble, får barnevognsdragt på, bliver ammet og lagt når han er døsig. Men jeg tænker det er svære at ramme det rigtige tidspunkt med skemad.
Jeg håber du vil dele dine tanker med mig.
Med venlig hilsen
Kris