Brev:
Ægløsning efter spontan abort
30. maj 2005
Alder:
0 mdr.
Ægløsning efter spontan abort
Hej Helen
Jeg skrev til dig for godt 14 dage siden, da jeg i pinsen oplevede en spontan abort i uge 5+4. Jeg havde kun meget lidt murren i maven og blødte i en uge... så alt i alt mindede det om en alm mens. dog med meget større mængde blod de første 4 dage.
Nu vil jeg bare lige spørge dig, hvornår jeg kan forvente at få ægløsning igen. Normalt er min cyklus på 28 dage, dvs forventet mens omkring d. 10 juni.
Men min læge sagde at jeg godt kunne opleve at min mens var forsinket ca 1 - 2 uger pga aborten, og så er det at jeg tænker at så må min ægløsning vel tilsvarende også være 1-2 uger forsinket? ÆL kommer vel altid ca 14 dage før mens. uanset cykluslængden? eller hvad...
Jeg og min mand vil meget gerne være gravide igen, og jeg er psykisk og fysisk klar til det. Jeg har forsøgt at lægge mærke til ændringer i udflåd. De sidste tre dages tid har det været lidt elastisk og klart, men jeg syntes slet ikke der har været den samme mængde som ved den ægløsning der resulterede i graviditeten (og efterfølgende SA) Kan mængden varriere fra måned til måned?
Har prøvet med ægløsningstest, men syntes kun der fremkom en svag svag streg..
Morgentemp. holder sig på ca 37 (jeg har -indrømmet- ikke været så god til at få taget temp. syntes Ægløsningstestene er nemmere / rarere at anvende)
Håber du lige kan forklare mig lidt om hvordan Ægløsning er efter sådan en omgang..
Kærlig Hilsen Rikke.