Hvornår fjernes mælkeerstatningen

19. oktober 2018

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Hvornår fjernes mælkeerstatningen

Kære Helen.

Min datter på på 16 måneder får stadig en flaske kl 19.00, når hun skal i seng.
Hun falder ikke i søvn med flasken men bliver lagt vågen med. Hun sover hele natten uden at vågne.

Hun får 200 ml.

Til dagligt spiser hun fint og drikker masser af væske. Hun er fint dækket ind og mangler ikke noget - dejlige runde kinder :-)

Jeg er dog i tvivl om, hvornår vi bør fjerne den sidste flaske?
Da vi fjernede den sidste flaske om ...

Annonce

... natten trappede vi ud og fjernede 10 ml hver dag, hvilket hun accepterede fint.

Hun er begyndt at stå op 5.15-5.30, hvilket jeg synes er meget tidligt. Før sov hun til kl 6.00. Vi kan ikke få hende til at sove videre hverken i hendes egen eller vores seng. Men fordi hun står så tidligt op er hun allerede træt igen kl 8.30.

Hun sover 2 lure om dagen på i alt ca 1,5-2 timer.

Er det bare en fase de skal igennem, hvor de står tidligt op?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland