Brev:
Hvornår fjernes mælkeerstatningen
19. oktober 2018
Alder:
16 mdr.
Hvornår fjernes mælkeerstatningen
Kære Helen.
Min datter på på 16 måneder får stadig en flaske kl 19.00, når hun skal i seng.
Hun falder ikke i søvn med flasken men bliver lagt vågen med. Hun sover hele natten uden at vågne.
Hun får 200 ml.
Til dagligt spiser hun fint og drikker masser af væske. Hun er fint dækket ind og mangler ikke noget - dejlige runde kinder :-)
Jeg er dog i tvivl om, hvornår vi bør fjerne den sidste flaske?
Da vi fjernede den sidste flaske om natten trappede vi ud og fjernede 10 ml hver dag, hvilket hun accepterede fint.
Hun er begyndt at stå op 5.15-5.30, hvilket jeg synes er meget tidligt. Før sov hun til kl 6.00. Vi kan ikke få hende til at sove videre hverken i hendes egen eller vores seng. Men fordi hun står så tidligt op er hun allerede træt igen kl 8.30.
Hun sover 2 lure om dagen på i alt ca 1,5-2 timer.
Er det bare en fase de skal igennem, hvor de står tidligt op?
Hilsen