Brev:
Antal flasker og mængde
17. august 2018
Alder:
4 mdr.
Antal flasker og mængde
Kære Helen,
Vores søn er nu næsten 4 måneder og har i den seneste periode fundet ind i en rigtig god rytme i forhold til især hans nattesøvn. Om dagen vågner han fortsat efter 40 min., men vi har dog ind i mellem held med at hjælpe ham videre. Vores dag ser nogenlunde sådan her ud;
06 - 06.30 Vågner
07.15 Flaske (180 ml. vand = 200 ml færdig)
08:15 Puttes og sover gerne 2,5 - 3 timer med opvågninger
11-11.30 Flaske (samme mængde)
13-13.30 Puttes sover ca. 1 time til 1,5 med opvågninger
15.30 Flaske (Samme mængde)
16.45 Puttes, sover 25 min.
19.00 Puttes til nat med flaske (samme mængde)
02.00 Flaske (samme mængde)
Sover videre uden mad til 06-06.30 og spiser først omkring kl. 7
Det giver 5 flasker i døgnet af 180 ml. vand og ca. 1000 ml. færdig mme hvor han spiser det hele.
Rytmen har fungerer godt, og vi har været meget heldige med de langes stræk om natten. Nu er vores søn begyndt at efterspørge et ekstra måltid om natten, og melder sig ca. 00.30 til første flaske og 04.30 anden gang. Resten af dagen er som ovenfor. Han spiser begge de to flasker helt om natten, og er stadigvæk sulten kl. 07 igen. Det betyder altså, at han pludselig er oppe på 6 flasker af 200 ml., og her kommer så mit spørgsmål.
Jeg synes det er meget mad for en gut på 6,6 kg. i forhold til hans udregnede behov?
Må han overhovedet få så store mængder Mme (jeg synes at have hørt, at man ikke skal så meget over 1 liter i døgnet?).
Og kunne vi gøre noget for at den ekstra mængde mad ikke ligger om natten?
Han døjer med hård mave og får Movicol for at holde maven igang. Ligeledes får han fortsat store mængder Nexium, som hjælper ham.
Vi har forsøgt at give ham sut, hjælpe videre i søvnen om natten uden mad, men han er slet og ret sulten.
Venlig hilsen
En mor