Brev:
Dreng på 21 mdr der ikke spiser særlig meget
15. juli 2018
Alder:
21 mdr.
Dreng på 21 mdr der ikke spiser særlig meget
Kære Helen,
Vores dreng på 21 mdr. har aldrig spist særlig meget, men det er som om, at det bare bliver ved med at være sådan.
Han spiser havregryn med mælk til morgenmad, 1 stykke bondebrød eller almindelig rugbrød til frokost måske også en halv banan, lidt frugt om eftermiddagen + 1 digestive kiks, og aftensmad gider han stort set ikke. Han får altid tilbudt vores aftensmad, som er børnevenligt men ender altid med en skål havregryn med mælk eller youghurt med havregryn, inden han skal i seng.
Han får kun mælk at drikke om morgenen og til aftensmad. Der kan han så godt drikke ca. 2 dl. hver gang.
Her i ferien er han nede på lidt mindre mad, da han i vuggestuen får frugt om formiddagen og to madpakker med. Men der er altid noget tilbage. Vi giver ham også aftensmads rester med, men det rører han ikke.
Han har masser af energi og er glad. Maven fungerer også med ca. 2-3 afføringsbleer om dagen.
Er der noget vi kan gøre for at gøre madpakker og mad generelt mere spændende?? Han ser på der bliver lavet mad og rugbrødet er også klapsammen mad, så han ikke skal bruge energi på at spise med gaffel eller fingre. Det gør vi dog nogle gange i weekenden, når vi spiser rugbrød sammen. Vi har også nogle gange givet ham en grovbolle om eftermiddagen eller til aften, men det er ikke ret meget, som ryger ned.
Med venlig hilsen
Sabine