Brev:
Pludrer ikke særlig meget
13. juli 2018
Alder:
3 mdr.
Pludrer ikke særlig meget
Kære Helen
Jeg skriver fordi vores datter ikke pludre særlig meget.
Hun er nu 3 1/2 måned gammel. Vi har oplevet at hun kan pludre, og vi taler hele tiden med hende, og gentager de få pludre lyde hun laver, men der kommer bare ikke særlig mange.
Ofte når vi taler til hende holder vi lange pauser, for at give hende tid til at pludre, men istedet begynder hun at sprælle med arme og ben, smile eller viser os, at hun kan få fat i sine tæer m.m øjenkontakten er rigtig god, og hun kigger længe på os.
Hun er lige blevet hørescreenet, så vi ved at hun høre fint. Vi har også prøvet at bøje benene, og ligge hende foran os, hvor vi taler til hende men den stilling er hun ikke så pjattet med, for så kan hun ikke så godt sprælle med arme og ben. Vi oplever at hun bruger meget sit kropssprog. Vi oplever også, at hun pludre mere når hun bliver sur, så skæller hun ud med pludren, men når hun er glad kommer der ikke så meget lyd.
Sundhedsplejersken har sagt at der er en aldersvarende kontakt, og at det nok bare er hendes personlighed. Jeg vil gerne vide om det er normalt, at nogle babyer bare ikke pludre særlig meget i den alder, mens andre pludre i et væk? Eller om vi skal være bekymrede?
Med venlig hilsen
lille mor