Dagsplan til 14 måneder

20. marts 2018

Alder:
14 mdr.

Dagsplan til 14 måneder

Hej Helen,

Jeg søger en ny dagsplan til vores datter som er knap 14 måneder, da hun langsomt er ved at gå over til en lur. Vi har nogle dage holdt hende oppe, så hun kun har fået en lur, simplethen fordi hun ikke ville sove, eller ikke virkede træt, men jeg synes, det er virkelig svært at presse 3 måltider ind inden hendes lur ved 12.30 tiden, og så synes jeg at eftermiddagen hurtigt bliver meget lang i forhold til tiden mellem måltiderne, hvis hun kun skal have 2 måltider efter luren.

Indtil videre har dagsplanen været (med 2 lure):

7.00-7.30 stå op.

7.30 morgenmad

9.00- 9.30 lægges til formiddagslur (1-1 1/2 timer)

11.00 frugtsnack

Annonce

... middagsmad

14.30 -15.00 lægges til middagslur

16.00 grød, brød, frugtsnack

18.30 aftensmad

19.30 sengetid

De dage hvor hun kun har sovet en lur, har hun spist frokost kl. 12.00-12.30 og er så blevet lagt til lur umiddelbart efter. Som sagt synes jeg, det er lidt svært at finde ud af, hvornår jeg skal servere noget at spise for hende. Hun får altid morgenmad kl. 7.30, også på dage hvor hun vågner tidligere.

Hun starter først i vuggestue om et par måneder, så jeg har brug for noget, der fungere indtil da ( i vuggestuen spiser de morgenmad sammen kl. 8.30, så der skal hun nok have en lille snack først herhjemme og så et større morgenmåltid derhenne).

Venlig Hilsen
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"