Putning uden flaske

11. februar 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Putning uden flaske

Hej Helen.

Tak for gode råd ift mad og din boganbefaling - den vil vi se at få fat i.

Vi følger fortsat dit skema for dagen og putning med flaske fungerer (som regel). Morgenluren uden flaske har været i barnevognen, mens jeg går med hende. Barnevognen kan dog ikke stå stille i mange minutter, før hun vågner.

Hun møver sig meget hurtigt fremad og kan nu tage sine første kravlende bevægelser. Hun øver sig også i at hive sig selv op alle steder, hun kan komme til det.

Vi har købt en tyngdepose og afventer, denne skal komme med posten.

Hver gang hun bliver puttet, tænder vi en lille rolig godnatmelodi i håbet om at hun begynder at associere denne med at falde til ro.

Nye spørgsmål:

1. Hvordan lærer vi hende at blive puttet til lur i sengen uden flaske? Hun basker med arme og ben, knurrer ad os og så ender det i skrig selvom vi er helt rolige med hende, nusser hende og synger for hende. Det tager gerne 1,5 time og er enormt hårdt for alle.

2. Hun vågner ca. en gang i timen om natten fordi hun i søvne har vendt sig om på maven, er begyndt at kravle fremad, bliver stoppet af sengen og bliver frustreret. Hvis ikke vi hjælper ...

Annonce

... hende her, så vågner hun helt. Til gengæld falder hun hurtigt i søvn når hun bliver lagt tilbage på ryggen og under dynen. Hvis vi ikke kan gøre noget ved dette - kan du mon sig noget om, hvornår hun cirka lærer at sove videre uden så meget aktivitet? Eller kan vi forvente det bare bliver værre, når hun lærer at komme op og sidde selv/hive sig selv op stående? (Det samme gælder hendes lange middagslur - for at nå op på 2-2,5 timer, kræver det man er klar 2-3 gange til at skynde sig ind og stoppe hende med at kravle&vågne helt op)

3. Er der noget vi kan gøre generelt for at lære hende at falde mere til ro? Det er som om at blive lagt i sengen nærmeste accelerer hastigheden hvormed hun kan baske med arme og ben. Kun når hun har haft flasken i noget tid slapper hun af.

4. Hendes seng er stadig på vores soveværelse. Vi står overfor at skulle flytte, når hun er 9,5 måneder - hvad har det af betydning for at blive flyttet på eget værelse? Vi vil gerne have hende ud af vores soveværelse inden for længe (med mindre vi bliver ved at skulle hjælpe hende på plads en gang i timen - så er det nemmere at have hende lige ved siden af)

På forhånd tak igen!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder