Brev:
Søvn - 1 måned gammel
8. februar 2018
Alder:
1 mdr.
Søvn - 1 måned gammel
Kaere Helen,
Vores lille soen Oskar, foedt den 15. januar, sover de fleste dage udemaerket i loebet af dagen (et par dage har vi oplevet at han ikke vil sove om dagen), men de sidste 4 dage har han ikke ville falde i soevn om aftenen (fra omkring kl 18 til 21-22). Han bliver overtraet og ked af det og graeder, hvis jeg laegger ham til brystet for at spise. Vi har forsoegt os med flaske, som han spiser lidt af men er mest bare ked af det i et par timer, indtil han falder i soevn. Desuden kan han generelt ikke falde i soevn paa egen haand. Han vil ligge hos en af os og falder saa i soevn, hvorefter vi kan laegge ham i seng.
I loebet af dagen sover han generelt meget. Han er vaagen maaske halvanden til to timer om morgenen men resten af dagen er han sjaeldent vaagen meget laengere end han kan naa at spise. Han spiser godt - om morgenen naar han at spise flere gange foer han falder i soevn.
Et par spoergsmaal:
- Hvordan kan vi oeve ham i at falde i soevn paa egen haand? Det gaelder baade i loebet af dagen og aftenen.
- Hvad kan vi goere for at undgaa at han bliver overtraet, altsaa hjaelpe ham med at falde i soevn om aftenen?
- Endelig, vi vil gerne etablere en god aften rutine for ham, saa han vaenner sig til at skulle i seng, altsaa fx bad, mad, sang og saa i seng. Lige nu er det dog naermest umuligt fordi han koerer sig selv op om aftenen, saa jeg ville skulle sidde i soevevaerelset, hvor vi har hans lille seng, hele aftenen. Er han for lille til at starte den slags rutine? Eller kan den maaske rent faktisk hjaelpe ham til at falde i soevn uden at blive overtraet?
Det var mange spoergsmaal paa en gang - vi glaeder os til at hoere tilbage fra dig.
De bedste hilsner
Ditte