Brev:
Forebyggelse af mellemørebetændelse
17. januar 2018
Alder:
13 mdr.
Forebyggelse af mellemørebetændelse
Hej Helen,
Min søn har fået konstateret at han har en smule væske i det ene øre. Det er på nuværende tidspunkt ikke mellemørebetændelse, men det kan udvikle sig til det.
Vi sørger for at lufte godt ud hver dag, men jeg er i tvivl om vi skal tage ham mere eller mindre med udenfor? Jeg tænker der er større risiko for at blive kold udendørs og få træk. Men jeg kan læse nogle anbefaler det for at få en masse frisk luft.
Han vil gerne drikke en lille kop te, er der noget der er bedre end andet? Eksempelvis hvid te eller kamilie te...
Jeg overvejer også købe et par åndbare uldstrømpebukser han kan have på under sit almindelige tøj, i vuggestuen. Men kan også se nogle skriver man ikke skal give ekstra tøj på.
Har du nogle gode råd eller om hvad vi ellers kan gøre for at forebygge det?
Håber du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Kris