Brev:
Kaster med maden
9. januar 2018
Alder:
17 mdr.
Kaster med maden
Hej Helen.
Først vil jeg lige sige tusind tak for dit svar på mit sidste spørgsmål om putteproblemer, "stryge tøj metoden" virkede fra første dag, og vi putter nu en glad og tryg dreng igen, hver dag! :-)
Så nu har vi et nyt spørgsmål, som vi håber at du også har et godt råd til.
William er den dejligste glade dreng. Han er en rigtig dreng som laver ballade og tester os til den store guldmedalje. Og vi forsøger at aflede ham, og mindske skæld ud og ikke sige nej hele tiden. Specielt ved måltiderne har vi i noget tid, kæmpet med at han meget bevidst kaster med maden, efter at have spist lidt.
Vi plejer at takle det sådan, at vi siger til ham at det må han ikke, hvor efter han typisk fortsætter. Efter han har fået et par chancer og "advarsler", så tager vi maden fra ham, og tørre ham af, så han kan gå fra bordet. Vi har hele tiden tænkt at det nok var en fase, og trøstet os ved tanken om at han trods alt altid opføre sig pænt i vuggestuen, og dermed kun var sådan overfor os.
MEN, nu har vi så lige fået af vide af vuggestuen, at de også er begyndt at opleve at han spiser grimt og kaster med maden så det er hele vejen omkring ham, hvilket de selvfølgelig er trætte af.
Har du et godt råd til hvordan vi skal takle det, så han finder ud af at man skal spise pænt og ikke kaste med maden? :-)
Det vi har gjort indtil nu, hjælper ihvertfald tydeligvis ikke :-(
Kærlig hilsen
Williams forældre