Kaster med maden

9. januar 2018

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Kaster med maden

Hej Helen.

Først vil jeg lige sige tusind tak for dit svar på mit sidste spørgsmål om putteproblemer, "stryge tøj metoden" virkede fra første dag, og vi putter nu en glad og tryg dreng igen, hver dag! :-)

Så nu har vi et nyt spørgsmål, som vi håber at du også har et godt råd til.

William er den dejligste glade dreng. Han er en rigtig dreng som laver ballade og tester os til den store guldmedalje. Og vi forsøger at aflede ham, og mindske skæld ud og ikke sige nej hele tiden. Specielt ved måltiderne har vi i noget tid, kæmpet med at han meget bevidst kaster med maden, efter at have spist lidt.

Vi plejer at takle det sådan, at vi siger til ham at det må han ikke, hvor efter han typisk ...

Annonce

... fortsætter. Efter han har fået et par chancer og "advarsler", så tager vi maden fra ham, og tørre ham af, så han kan gå fra bordet. Vi har hele tiden tænkt at det nok var en fase, og trøstet os ved tanken om at han trods alt altid opføre sig pænt i vuggestuen, og dermed kun var sådan overfor os.

MEN, nu har vi så lige fået af vide af vuggestuen, at de også er begyndt at opleve at han spiser grimt og kaster med maden så det er hele vejen omkring ham, hvilket de selvfølgelig er trætte af.

Har du et godt råd til hvordan vi skal takle det, så han finder ud af at man skal spise pænt og ikke kaste med maden? :-)

Det vi har gjort indtil nu, hjælper ihvertfald tydeligvis ikke :-(

Kærlig hilsen
Williams forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år