Brev:
Natteravn - 3 mdr.
16. december 2017
Alder:
3 mdr.
Natteravn - 3 mdr.
Kære Helen.
Tak for en god brevkasse. Det er første gang, jeg skriver til dig, og jeg håber sådan, at du kan hjælpe mig.
Min datter er 3 måneder og på alle måder en skøn pige. Jeg har dog problemer med at få hende til at sove om aftnen. Hun er gerne vågen det meste af aftnen fra 19, hvor hun er fuld af energi, men tager små lure. Når klokken nærmer sig 22-23 begynder hun ar virke mere træt, og bliver ked af det. Hvis jeg lægger hende fra mig, bliver hun helt hysterisk, og jeg skal helst gå med hende på armen. Hun falder så i søvn hos mig, og så lægger jeg hende i vuggen. Problemet er, at hun igen kun tager en kort lur, og efter 20-30 minutter vågner hun igen og er glad, basker med arme og ben og pludrer i et væk. Hun ligger gerne i vuggen og pludrer og basker helt frem til kl. 01/01.30, inden hun falder i søvn. Derefter sover hun i et stræk uden amning frem til kl. 8-9, så det er jo virkelig luksus. Sådan har hendes søvnmønster egentlig været siden hum var omkring en måned, men hendes falde-i-søvn-tidspunkt rykker dig gradvist til at blive senere og senere. Tidligere var det omkring midnat, og nu er det ofte først 01.30.
Skal jeg bare følge hendes rytme, eller er der noget jeg kan gøre anderledes for st få min lille natteravn til st sove lidt tidligere?
Med venlig hilsen
Pernille