Natteravn - 3 mdr.

16. december 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Natteravn - 3 mdr.

Kære Helen.

Tak for en god brevkasse. Det er første gang, jeg skriver til dig, og jeg håber sådan, at du kan hjælpe mig.

Min datter er 3 måneder og på alle måder en skøn pige. Jeg har dog problemer med at få hende til at sove om aftnen. Hun er gerne vågen det meste af aftnen fra 19, hvor hun er fuld af energi, men tager små lure. Når klokken nærmer sig 22-23 begynder hun ar virke mere træt, og bliver ked af det. Hvis jeg lægger hende fra mig, bliver hun helt hysterisk, og jeg skal helst gå med hende på armen. Hun falder så i søvn hos mig, og så lægger jeg hende i vuggen. Problemet er, at hun igen kun tager en kort lur, og efter 20-30 minutter ...

Annonce

... vågner hun igen og er glad, basker med arme og ben og pludrer i et væk. Hun ligger gerne i vuggen og pludrer og basker helt frem til kl. 01/01.30, inden hun falder i søvn. Derefter sover hun i et stræk uden amning frem til kl. 8-9, så det er jo virkelig luksus. Sådan har hendes søvnmønster egentlig været siden hum var omkring en måned, men hendes falde-i-søvn-tidspunkt rykker dig gradvist til at blive senere og senere. Tidligere var det omkring midnat, og nu er det ofte først 01.30.

Skal jeg bare følge hendes rytme, eller er der noget jeg kan gøre anderledes for st få min lille natteravn til st sove lidt tidligere?

Med venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor