Brev:
At sove ude i krybbe om vinteren
14. december 2017
Alder:
19 mdr.
At sove ude i krybbe om vinteren
Hej Helen
Beklager alle de spørgsmål jeg har fortiden.
Min søn er begyndt at sove ude i vuggestuen. Og egentlig har jeg det fint med at han sover ude i vuggestuen.
Men jeg er lidt bekymret for om han fryser da krybben står ude 24 timer. Jeg har flere gange spurgt pædagogerne om han er varm når han bliver vågner, og det er han siger de. Altså jeg tænker selv at jeg ville fryse hvis jeg blev lagt i en krybbe i samme påklædning nu her hvor det er så koldt.
Jeg giver ham altid 3 lag tøj på hver morgen. 1 lag består af en uldbody, 2 lag består af en t shift i bomuld og 3 lag en almindelig trøje/bluse i bomuld eller uld. Underdele består af strømpebukser i uld eller bomuld og almindelige bukser udover.
Når han så skal sove i vuggestuen giver de ham en tyk uld trøje på udover det tøj han allerede har på og en uld køredragt som det sidste plus dyne over ham. Han får også en tynd elefanthue på i uld, luffer og futter på som også er uld. Alt uld er fra joha og det er ret lækkert og blødt.
Jeg syntes dog at uld køredragten virker tynd og jeg tænker derfor at købe en fleecedragt da jeg syntes de virker tykkere og varmere.
Hvad er din holdning til at lade børn sove ude om vinteren? Tror du min søn kan holde varmen? Og kan jeg slippe bekymringen om at han ligger og fryser? Hvad tænker du om hans påklædning.
Hilsen