At sove ude i krybbe om vinteren

14. december 2017

Kategori:
Alder:
19 mdr.

At sove ude i krybbe om vinteren

Hej Helen

Beklager alle de spørgsmål jeg har fortiden.

Min søn er begyndt at sove ude i vuggestuen. Og egentlig har jeg det fint med at han sover ude i vuggestuen.

Men jeg er lidt bekymret for om han fryser da krybben står ude 24 timer. Jeg har flere gange spurgt pædagogerne om han er varm når han bliver vågner, og det er han siger de. Altså jeg tænker selv at jeg ville fryse hvis jeg blev lagt i en krybbe i samme påklædning nu her hvor det er så koldt.

Jeg giver ham altid 3 lag tøj på hver morgen. 1 lag består af en uldbody, 2 lag består af en t shift i bomuld og 3 lag en almindelig trøje/bluse i bomuld eller uld. Underdele består af strømpebukser i ...

Annonce

... uld eller bomuld og almindelige bukser udover.

Når han så skal sove i vuggestuen giver de ham en tyk uld trøje på udover det tøj han allerede har på og en uld køredragt som det sidste plus dyne over ham. Han får også en tynd elefanthue på i uld, luffer og futter på som også er uld. Alt uld er fra joha og det er ret lækkert og blødt.
Jeg syntes dog at uld køredragten virker tynd og jeg tænker derfor at købe en fleecedragt da jeg syntes de virker tykkere og varmere.

Hvad er din holdning til at lade børn sove ude om vinteren? Tror du min søn kan holde varmen? Og kan jeg slippe bekymringen om at han ligger og fryser? Hvad tænker du om hans påklædning.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor