Min baby vil kun powernappe

6. december 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Min baby vil kun powernappe

Hej Helen

Jeg er ny her på siden 🙂

Jeg er mor til en pige på 12 uger. Mit problem er, at hun kun vil powernappe om dagen. Hendes lure er 20-40 min. Herefter er hun vågen 1-2 timer.

Hun har ikke noget problem med selve det at falde i søvn; her ligger jeg hende mens hun er halvvågen, hvorefter hun putter sig lidt og ligger sig til at sove. Problemet er, at når hun vågner, så vil hun ikke lægge sig til at sove igen.

Vi har fået tjekket hende ved en kiroprakter. Og det er ikke, fordi hun er sulten, når hun vågner. Jeg forsøger altid at toppe hende op på mælk inden hun bliver lagt. Og der kan godt gå noget tid efter hun er vågen, før hun bliver sulten.

Jeg pisker rundt for at stimulere hende, når hun er vågen ved leg, træning mv. Men det er hårdt at være så meget på og jeg synes mest af alt, at jeg kører mig selv træt.

Jeg synes snart, at jeg ...

Annonce

... har prøvet alt ift at holde mine hænder på hende, tage hende op og få hende til ro, lade hende ligge og se, om hun putter sig igen, svøbe om, gå tur med barnevognen mv.

Den eneste måde, jeg kan få hende til at tage en lang lur, er, hvis hun sover på mig eller min mand. Hvilket jeg også synes er lidt en uskik... Men det er den eneste, jeg kan gøre pt. for at få en pause.

Der er pt. ikke nogen problemer om natten. Omend hun kan være svær at putte til den første nat-putning.

Hjælp! Jeg er ved at være en meget træt mor, som både er på HELE dagen, fra vi vågner om morgenen samt gennem natten, hvor hun jo skal ammes, have en sut mv. med jævne mellemrum. Og jeg synes snart, at det er svært at nyde hende, fordi jeg bliver så frustreret, når hun vågner så hurtigt, hvilket gør mig ekstrem trist.

Hun fuldammes og vokser fint.

Med venlig hilsen
En meget træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder