Antal dagslure og kunne sove igennem?

18. september 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Antal dagslure og kunne sove igennem?

Kære Helen,

Endnu et spørgsmål til dig :)

Jeg er lidt i tvivl om min datter sover "normalt", både mht lure om dagen, men også om natten

Hendes dag er typisk således:

Kl. 7-7:30 vågner hun
Kl. 8-9 formiddagslur
Kl. 12 middagslur
Kl. 14 eftermiddagslur
Kl. 16 endnu en lur
Kl 18/17 endnu en lur
Kl.20:30/21: sengetid
Kl: 23/00: amning
Kl.02: amning
Kl.04: amning

Som du kan se tager hun mange flere lure end de 2-3 lure. Er det fordi hun ...

Annonce

... ikke får sovet nok i lurene? De kan variere mellem 30 min til 2 timer.
Skal jeg prøve at trække den ud, så hun blir endnu mere træt til længere lur?

Jeg er tit i tvivl om hun vågner efter kl 02 om det er pga sult eller fordi hun ikke kan sove mere. For hvornår skal hun kunne "sove igennem"?

Kl 04 vågner hun faktisk og jeg prøver at vugge hende igen i Slyngevuggen , og oftest falder hun i søvn fhv nemt.

Håber det gav mening :)

På forhånd tak for svar

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi