Brev:
Opvågning med gråd efter 40 min
13. juli 2017
Alder:
3 mdr.
Opvågning med gråd efter 40 min
Hej Helen
Min lille datter på 3,5 måned vågner ca 40 minutter efter hver påbegyndt lur og har sådan set altid gjort det. Det har jeg noteret mig og således bliver jeg enten ved hende eller kommer retur så jeg 'er klar' til at få hende videre i søvnen - det lykkedes sådan set altid med succes.
Et par enkelte gange har jeg dog haft andre huslige gøremål i de sidste par uger og derfor ikke været klar ved opvågningen. Tidligere har hun fået en tår mælk når jeg kom ind til hende og derefter blot sovet videre. Men jeg har nu tre gange oplevet at komme ind til hende lige efter hendes opvågning, hvor hendes verden så fuldstændig bryder sammen og hun græder 20-30 minutter på en ganske voldsom måde. Herefter falder hun så i søvn igen, helt opkogt og hivende efter vejret.
Hun er tydeligt træt og slet ikke færdig med at sove. Og normalt kan jeg trøste hende på max et minut så jeg er slet ikke vant til ikke at kunne nå ind til hende.
Har du et bud på hvorfor hun pludselig reagerer sådan ved opvågning efter 40 min? Kan man gøre noget?
Med venlig hilsen
den glade mor