Opvågning med gråd efter 40 min

13. juli 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Opvågning med gråd efter 40 min

Hej Helen

Min lille datter på 3,5 måned vågner ca 40 minutter efter hver påbegyndt lur og har sådan set altid gjort det. Det har jeg noteret mig og således bliver jeg enten ved hende eller kommer retur så jeg 'er klar' til at få hende videre i søvnen - det lykkedes sådan set altid med succes.

Et par enkelte gange har jeg dog haft andre huslige gøremål i de sidste par uger og derfor ikke været klar ved opvågningen. Tidligere har hun fået en tår mælk når jeg kom ind til hende og derefter blot sovet videre. Men jeg har nu tre gange ...

Annonce

... oplevet at komme ind til hende lige efter hendes opvågning, hvor hendes verden så fuldstændig bryder sammen og hun græder 20-30 minutter på en ganske voldsom måde. Herefter falder hun så i søvn igen, helt opkogt og hivende efter vejret.

Hun er tydeligt træt og slet ikke færdig med at sove. Og normalt kan jeg trøste hende på max et minut så jeg er slet ikke vant til ikke at kunne nå ind til hende.

Har du et bud på hvorfor hun pludselig reagerer sådan ved opvågning efter 40 min? Kan man gøre noget?

Med venlig hilsen
den glade mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre