Søvn og mælk om natten

21. marts 2017

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Søvn og mælk om natten

Kære Helen

Vi håber, at du igen kan hjælpe os på vej ift vores søns mad og søvn.
Han har en super god rytme om dagen, hvor han sover 45 min fra 9.30/10 og igen cirka 2 1/2 time fra 13.30. Og vi følger din madplan mht mælk og måltider.

Men om natten oplever vi, at han egentlig ikke er særlig sulten. Han drikker typisk hele flasken (cirka 200 ml), når han bliver puttet kl 19.30/20. Og så melder han sig typisk i mellem kl 22.30 og 23.30, og her drikker han omkring 100 ml og det samme sker omkring kl 04/05. Herefter sover han som regel til 06.30/7.

Det virker lidt som om, at mælken bare luller ham tilbage i søvn, og vi tænker på, om vi skal gøre noget andet, så han lærer at spise mere af gangen?

Han er sulten til morgenmad kl 7.30, men han spiser nok kun 1/2 dl (+ vand af kop).
Skal vi prøve at holde ham yderligere hen eller måske tilbyde ...

Annonce

... (sukker)vand i stedet for mælk?!

Han spiser godt til frokost og aftensmad og flasken til middagslur er han glad for. Her drikker han cirka 150 ml.

Flere af børnene fra mødregruppen sover fra 22 til 06/07 uden mælk. De er godt nok heller ikke lige så store som vores dreng (der vejer knap 10 kg). Så måske har han et større behov?!

Drømmescenariet for os ville være at give ham en flaske ved 22/23-tiden, når vi selv går i seng og så først flaske eller morgenmad kl 7. Er det utopi?
Så vil han nemlig kunne sove inde hos sin søster istedet for inde hos mig.

Min mand sover hos vores datter på snart fire år, og hun er med på ideen om, at børnene sover sammen, og at de voksne sover sammen. Så det har vi en drøm om at få indført inden alt for længe. Har du nogle tanker, der kan hjælpe os på vej med projektet?

På forhånd tusind tak.

Kærlig hilsen
lillebrors mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder