Brev:
Den første mad
20. marts 2017
Alder:
4 mdr.
Den første mad
Hej Helen,
Min søn er knap 4 måneder og vi er derfor ved at snakke om hvornår vi skal starte på noget "rigtig" mad.
Jeg ammer ham og han tager rigtig fint på, vokser som han skal og trives. Han sover ok, men vågner mange gange om natten - jeg har svært ved at vurdere om det er trøst eller sult, men han søger bryst flere gange. Jeg fornemmer han har svært ved at komme videre i søvn uden bryst.
Om dagen ammer jeg ham lige inden han skal ud og sove, han er hurtig til at spise og virker tilfreds, men vågner tit efter kun 45 min.
Kan mad hjælpe på dette?
Jeg synes også det er lidt svær at finde rundt i hvornår det er et godt tidspunkt at starte op på mad. Jeg har læst og hørt fra sundhedsplejersken at man skal være godt i gang ved 6 måneder, og inden det skal man gerne have haft god tid til smagsprøver og have etableret mindst et måltid - hvor længe taget det typisk?
Med venlig hilsen
Kris