Brev:
Aftenflaske - 4 mdr.
20. februar 2017
Alder:
4 mdr.
Aftenflaske - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har endnu et spørgsmål omkring rytme. Vi vil så gerne putte ham med en flaske, som du anbefaler. Men vores lidt over 4 måneders gamle dreng spiser kun, når han er rigtig sulten, dvs hver 3 time eller sjældnere, hvor han så suger 150 ml. Dvs hvis hans rytme en dag har passet sådan, at han feks har spist kl 18, så kan vi altså ikke putte ham med flaske kl 20, hvor han er træt. Hans dag ser nu sådan ud:
Puttes mellem 19 og 20 - med flaske hvis det passer
Får flaske 150 ml mellem 22 og 23
Bliver urolig og får derfor flaske igen cirka 1-2-3 stykker (førhen var det senere, men nu kan han sjældent sove mere end tre timer)
Er ret urolig herfra og får flaske igen tre timer senere hvor han står op, fordi han er helt vågen
Vågen i 1,5 times tid, sover lur. Nu er klokken så cirka 9 alt afhængig af, hvordan nattens rytme har været. Dagen går så med samme interval cirka. Men med en lur mere, end du anbefaler, fordi han vågner så tidligt.
Så: har du et råd til, hvordan vi får det hele til at passe, så han kan puttes med flaske og dermed med lun mælk i maven og mere regelmæssighed?
Ekstraspørgsmål:
- kan natteuroen være tegn på, at han er ved at være klar til lidt grød?
På forhånd mange tak!