Aftenflaske - 4 mdr.

20. februar 2017

Alder:
4 mdr.

Aftenflaske - 4 mdr.

Hej Helen

Jeg har endnu et spørgsmål omkring rytme. Vi vil så gerne putte ham med en flaske, som du anbefaler. Men vores lidt over 4 måneders gamle dreng spiser kun, når han er rigtig sulten, dvs hver 3 time eller sjældnere, hvor han så suger 150 ml. Dvs hvis hans rytme en dag har passet sådan, at han feks har spist kl 18, så kan vi altså ikke putte ham med flaske kl 20, hvor han er træt. Hans dag ser nu sådan ud:

Puttes mellem 19 og 20 - med flaske hvis det passer
Får flaske 150 ml mellem 22 og 23
Bliver urolig og får derfor flaske igen cirka 1-2-3 stykker (førhen var det senere, men nu kan han ...

Annonce

... sjældent sove mere end tre timer)
Er ret urolig herfra og får flaske igen tre timer senere hvor han står op, fordi han er helt vågen
Vågen i 1,5 times tid, sover lur. Nu er klokken så cirka 9 alt afhængig af, hvordan nattens rytme har været. Dagen går så med samme interval cirka. Men med en lur mere, end du anbefaler, fordi han vågner så tidligt.

Så: har du et råd til, hvordan vi får det hele til at passe, så han kan puttes med flaske og dermed med lun mælk i maven og mere regelmæssighed?

Ekstraspørgsmål:
- kan natteuroen være tegn på, at han er ved at være klar til lidt grød?

På forhånd mange tak!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin