Pludrer, mosler rundt eller græder

19. januar 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Pludrer, mosler rundt eller græder

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål vedr min datter på 8 måneder og søvn. Vi kan nemlig ikke længere putte hende i hendes egen seng - hun enten pludrer og mosler rundt eller græder. Hun falder derfor i søvn i vores seng og bliver så båret over i sin tremmeseng, når vi går i seng. Tremmesengen står i vores soveværelse. I løbet af natten vågner hun og nogle gange skal hun bare have sutten, andre gange tager vi hende over i sengen. Afhængig af tidspunktet putter vi hende nogle gange tilbage i sin seng. Hun har meget brug for tryghed og være tæt på os for tiden men samtidig sover hun uroligt i vores seng og mere roligt i sin egen seng, når først hun sover.

Hvordan får vi hende til igen at falde i søvn i sin egen seng? Hun får flaske lige inden hun puttes og falder der næsten i søvn i ...

Annonce

... vores arme. Men i det sekund vi lægger hende fra os i vores egen seng, vågner hun, tager sutten ud og pludrer på livet løs. Hvis vi lægger os sammen med hende med lyset slukket går der ca 20-30 min før hun falder til ro og sover. Hun viser alle tegn på træthed og vi putter hende kun i de "vinduer" hun viser træthed. Det er allerede kl 19.30 for tiden. Hvad skal vi gøre anderledes?

Et andet spørgsmål i den forbindelse er, at hun helst vil ligge med en arm i ansigtet på os - og allerhelst pille ved øjenbryn og øjenvipper og prikke i øjet. Det er lidt anstrengende med en finger i øjet, så flytter hånden og forsøger at holde hende i hånden i stedet for men uden den store succes Det er ikke lykkedes mig at finde en substitut for øjenvipper og bryn. Nogle gode forslag? :)

Hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder