Brev:
Pludrer, mosler rundt eller græder
19. januar 2017
Alder:
8 mdr.
Pludrer, mosler rundt eller græder
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål vedr min datter på 8 måneder og søvn. Vi kan nemlig ikke længere putte hende i hendes egen seng - hun enten pludrer og mosler rundt eller græder. Hun falder derfor i søvn i vores seng og bliver så båret over i sin tremmeseng, når vi går i seng. Tremmesengen står i vores soveværelse. I løbet af natten vågner hun og nogle gange skal hun bare have sutten, andre gange tager vi hende over i sengen. Afhængig af tidspunktet putter vi hende nogle gange tilbage i sin seng. Hun har meget brug for tryghed og være tæt på os for tiden men samtidig sover hun uroligt i vores seng og mere roligt i sin egen seng, når først hun sover.
Hvordan får vi hende til igen at falde i søvn i sin egen seng? Hun får flaske lige inden hun puttes og falder der næsten i søvn i vores arme. Men i det sekund vi lægger hende fra os i vores egen seng, vågner hun, tager sutten ud og pludrer på livet løs. Hvis vi lægger os sammen med hende med lyset slukket går der ca 20-30 min før hun falder til ro og sover. Hun viser alle tegn på træthed og vi putter hende kun i de "vinduer" hun viser træthed. Det er allerede kl 19.30 for tiden. Hvad skal vi gøre anderledes?
Et andet spørgsmål i den forbindelse er, at hun helst vil ligge med en arm i ansigtet på os - og allerhelst pille ved øjenbryn og øjenvipper og prikke i øjet. Det er lidt anstrengende med en finger i øjet, så flytter hånden og forsøger at holde hende i hånden i stedet for men uden den store succes Det er ikke lykkedes mig at finde en substitut for øjenvipper og bryn. Nogle gode forslag? :)
Hilsen
Rikke