Brev:
9 mdr. begyndt at klynke
12. januar 2017
Alder:
9 mdr.
9 mdr. begyndt at klynke
Hej Helen.
Endelig fik jeg taget mig sammen til at købe medlemsskab. Det er jeg rigtig spændt på og glæder mig over :)
Jeg skulle nok have gjort det, da min søn var 2 måneder, fordi han fik ikke nok mælk og græd rigtig meget indtil jeg begyndte at supplere med mme.
Jeg skriver til dig, fordi han er begyndt at klynke meget og jeg kan ikke finde ud af, hvad det skyldes. I stedet for mit gætteri, kunne jeg godt tænke mig din ekspertise - måske du kan se noget, jeg ikke kan.
Han er en meget aktiv dreng på 9 måneder. Han har kravlet rundt, siden han var 5 måneder og har i en måneds tid nu gået rundt mellem ting. Det var også ved 5 måneder hans otte tænder brød frem, som har vokset sig fine.
Han begyndte i dagpleje 8 mdr. gammel og gik over al forventning hel fantastisk. Meget glad dreng. Han elsker at sidde i barnevognen og kigge ud. Han udforsker alt, han kommer i nærheden af og lider ikke i stilhed, hvis der er noget, han ikke vil. Han har let til smil og griner meget, når vi er aktive og går rundt med ham.
Hans dag ser således ud:
kl. 06 vågner han og vi står op.
kl. 06.30-07 Havregrød med banan og en kop vand.
kl. 08 afleveres i dagpleje. (Denne uge har han været lidt ked af at blive afleveret)
kl. 8.15-9.00 sover formiddagslur
(her om formiddagen siger dagplejen, at han klynker)
kl. 11.30 frokost i dagplejen. Rugbrød med leverpostej, makrel o.lign. vand af kop
kl. 12.00 Puttes med 240 ml mme og vækkes kl. 14.40
kl. 15.00 Giver dagplejeren ham en banan og vand af kop
kl. 15.15 henter jeg ham i dagpleje og ser en lykkelig dreng! :)
Fra kl. 16 begynder han at klynke. Jeg tror, han er sulten. Nogle gange giver jeg ham lidt frugt eller en halv rugbrød med lidt smørepålæg fx avokado. Faktisk har jeg pointeret over for dagplejeren, at jeg ikke synes, han kun skal have en banan der kl. 15. Så har hun prøvet at give ham en halv rugbrød med smøreost, som hun siger, han ikke ville have, så nu får han en banan igen. For et par dage siden sagde hun også, at han ville ikke have sin flaske mere, når hun putter ham til middagslur, så den har hun droppet.
Han stopper ikke rigtig meget at klynke, før vi spiser aftensmad.
Kl. 17.30 spiser vi familieaftensmad. Der er altid kogt 3 kartofler, 3 gulerødder og 3 broccoliduske til N. Han spiser lidt af det selv og resten moses til ham. Hertil suppleres med vores mad fx frikadeller, kylling, pasta, fisk eller hvad vi nu får. Han har altid haft en stor appetit og jeg kan forstår på andre mødre, at min dreng spiser meget. Han drikker en kop vand.
Herefter gøres et bad klar, han kommer i nattøj, får børstet tænder og hygger lidt sammen med os eller sidder lidt med sine klodser, men klynker stadig!
Kl. 18.45 puttes han med en lille sang og 240 ml mme og går ud som et lys og sover til næste morgen.
Han vågner et par gange i løbet af natten og skal have sutten.
Sådan ser rutinen ud, men i denne uge er vi begyndt at spise tidligere ca. kl. 17 simpelthen fordi han klynker sådan. Mens vi spiser siger han en "mmm" lyd. Det har han altid gjort. Han fægter med armene i vejret samtidig.
Her i ugen er han så også begyndt at falde i søvn lidt tidligere ca. 18.45 og vågner jo så kl. 05.30/05.45 . Det er selvfølgelig til at leve med, men jeg bekymrer mig, fordi jeg har en fornemmelse af, at det er ved at skride lidt og fordi han klynker.
Jeg vil blive rigtig glad, hvis du sammen med dine input også ville komme med et forslag til en dagsrytme, som du tænker, kunne passe til min søn.
Jeg ser virkelig meget frem til at høre fra dig.
Venligst
N´s mor