Brev:
Afførings problemer
2. december 2016
Alder:
0 mdr.
Afførings problemer
Kære Helen.
Tusind tak for dine hurtige og dybdegående svar forleden.
Vi købte straks laktulose og har givet ham 2 ml morgen og 2 ml aften i en lille uges tid nu. Vi havde håbet på hurtig virkning men efter 3 dage med laktulose havde han ikke haft afføring.
Vi valgte så at give ham en glycerin stikpille som lægen anbefalede. Pillen kunne dog ikke blive i hans tarm da han pressede den ud med det samme - og så skal jeg ellers love for at han blev tømt.
Der kom aff. ud af flere omgange. Dejligt for ham og os - vi troede så at vi havde fået prikket hul på " bylden" og laktulosen så også ud til at have virket da afføringen var blød og gul. Vi fortsatte med laktulosen.
Men men men nu er dette 2,5 døgn siden og han har igen ikke haft aff. Hvor hurtigt skal vi forvente at laktulosen virker så han kommer af med noget dagligt?
Vi har lyst til at "tømme" ham igen - og har læst flere steder at man kan bruge et termometer - men har også læst at dette frarådes da det kan blive en dårlig vane og ende galt. Bliver tarmen mon "doven" hvis han bliver tømt af og til?
Åh det er fustrende for os 😞 især fordi vi ikke er hjemme i Danmark - vi har endnu ikke skiftet mme mærke - har set man kan få NAN HA her men ved ik hvor meget det vil hjælpe?
Til slut skal det siges af vores lille søn trives rigtig godt - spiser og tager på som han skal😊 Han har ikke haft nedsat appetit, eller været ked af det.
Kan nogle børn på mme trives med kun at komme af med aff hver anden dag? Eller SKAL det være hver dag?
Med venlig hilsen
En bekymret mor