Afførings problemer

2. december 2016

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Afførings problemer

Kære Helen.

Tusind tak for dine hurtige og dybdegående svar forleden.

Vi købte straks laktulose og har givet ham 2 ml morgen og 2 ml aften i en lille uges tid nu. Vi havde håbet på hurtig virkning men efter 3 dage med laktulose havde han ikke haft afføring.

Vi valgte så at give ham en glycerin stikpille som lægen anbefalede. Pillen kunne dog ikke blive i hans tarm da han pressede den ud med det samme - og så skal jeg ellers love for at han blev tømt.
Der kom aff. ud af flere omgange. Dejligt for ham og os - vi troede så at vi havde fået prikket hul på " bylden" og laktulosen så også ud til at have virket da afføringen var blød og gul. Vi fortsatte med laktulosen.

Men men men nu er dette 2,5 døgn siden og han har igen ikke haft aff. Hvor hurtigt skal vi forvente at ...

Annonce

... laktulosen virker så han kommer af med noget dagligt?

Vi har lyst til at "tømme" ham igen - og har læst flere steder at man kan bruge et termometer - men har også læst at dette frarådes da det kan blive en dårlig vane og ende galt. Bliver tarmen mon "doven" hvis han bliver tømt af og til?

Åh det er fustrende for os 😞 især fordi vi ikke er hjemme i Danmark - vi har endnu ikke skiftet mme mærke - har set man kan få NAN HA her men ved ik hvor meget det vil hjælpe?

Til slut skal det siges af vores lille søn trives rigtig godt - spiser og tager på som han skal😊 Han har ikke haft nedsat appetit, eller været ked af det.

Kan nogle børn på mme trives med kun at komme af med aff hver anden dag? Eller SKAL det være hver dag?

Med venlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder