Brev:
Mad inspiration, mad i hånden mv.
26. oktober 2016
Alder:
6 mdr.
Mad inspiration, mad i hånden mv.
Hej Helen
Jeg har nogle spørgsmål omkring min søns mad.
Jeg følger en rytme som du har sendt til mig ift søvn og mad, og den fungerer ret godt. Jeg er pt igang med at tilpasse den så den passer min søn, men pt er jeg allerede gået fra 14 amninger til 8 :)
Vores program kort:
04.30-5 Sidste Amning
06.3 -7 Vågen og grød med frugtstænger og vand i kop
08-0830 Frugtmos og frugtstænger og vand i kop
09 -0930 LUR ( Ammer inden)
Omkring kl 12 - Grøntsagsmos og kød og stænger og vand i kop
Amning ( Mellemmåltid)
Omkring 13-1430 LUR ( Ammer inden)
16: Frugtmos og stænger og vand i kop
18: Grøntsagtmos og kød og vand i kop
19-1930 Sover vi ( Ammer inden)
Ammer om natten
Ift maden har jeg nogle observationer, som jeg har brug for sparring på:
MORGENMAD
Idag giver jeg ham boghvedegrød og friske frugtstænger. Det der sker er at boghvedegrøden ikke er så interresant mere, og jeg savner alternativer? Havregrød var ikke en succes. Boghvedegrøden bliver dog spist hvis jeg blander frugtmos i, men så bliver det for meget frugt ik?
Det andet med disse frugtstænger, er at når jeg ligger dem til ham maser han dem med sin hånd og smider dem på gulvet. Er det normalt eller tager det tid før at han tager det op til munden?
Og hvad er godt at bruge til frugtstænger?
FRUGTMOS MÅLTIDERNE
Hvor meget frugtmos må han få? Antal gram/deciliter? Han spiser nemlig dette glædeligt?
STÆNGERNE TIL MÅLTIDERNE
Han interesserer sig ikke for dem overhovedet pt. Skal jeg fortsætte med at lave dem? Og kan det være at jeg laver dem for korte eller for lange?
Han nyder tilgengæld at få skeen i hånden eller sidde med fingrene i mosen ( Det er noget af en fest!)
Tak for din brevkasse